75 هزار پرونده در اجرای احکام مدنی مختومه شد

14:28 - 11 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۷۱۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: در سال گذشته بیش از 560 هزار پرونده وارد دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران شد که نزدیک به 75 هزار پرونده در اجرای احکام مدنی مختومه شد.
75 هزار پرونده در اجرای احکام مدنی مختومه شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، عباس پوریانی در بازدید از مجتمع شهید مدرس تهران در جمع همکاران قضایی این مجتمع، با تبریک ایام فرخنده و مبارک ماه شعبان گفت: همه باید با خدمت شایسته و رعایت تقوی زمینه ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کنند تا انشاالله  با برقراری حکومت عدل همه مستضعفین جهان از زیر سلطه ظالمان رهایی یابند.

وی در ادامه گفت: درسال گذشته بیش از 560 هزار پرونده وارد دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران شده است که با تلاش همکاران محترم بیش ازاین میزان پرونده مختومه شد که نشان از عملکرد مثبت محاکم تهران در سال گذشته بوده است.

پوریانی با اشاره به اهمیت اجرای احکام در کار قضایی افزود: از آنجا که ما حصل و نتیجه کارقضایی اجرای احکام است، لذا محاکم تهران در طول سال گذشته توانستند نزدیک به 75 هزار پرونده در اجرای احکام مدنی را مختومه کنند.

این مقام قضایی در جمع قضات مجتمع قضایی شهید مدرس با ابراز نگرانی از افزایش ورود پرونده‌های کیفری به محاکم تهران گفت: در شش ماه دوم سال 93 نسبت به شش ماه ابتدای همان سال بیش از 2 هزار افزایش آمار ورودی را در محاکم جزایی شاهدیم که نشان می دهد در جامعه ناهنجاری‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد که باید مسئولین ذیربط در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی نسبت به آسیب شناسی و حل این مشکلات اهتمام بیش از پیش کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رفع اطاله دادرسی افزود: دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال 94 کمیته ای را با عنوان کمیته کاهش اطاله دادرسی درکلیه مجتمع های قضایی تشکیل داده‌اند؛ به نحوی که با انتخاب افراد صاحبنظر در جهت شناسایی عوامل اطاله دادرسی و راهکارهای آن در حال مطالعه و اجرای برخی برنامه ها در جهت منویات مقام معظم رهبری است، که امیدواریم تا پایان سال شاهد کاهش موجودی پرونده ها در شعب دادگاه‌ها باشیم.

شایان ذکر است در بخش دیگری از این بازدید، رئیس کل دادگاه‌ها به همراه معاونین خود در یک برنامه ملاقات مردمی برخی دستورات قضایی و ارشادات را به مراجعین ارائه کردند.

گفتنی است؛ پوریانی در حاشیه این ملاقات مردمی هدف از این ملاقاتها را اجرای انتظارات و منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه به منظور پاسخگویی به مردم  وشنیدن درخواست‌های مردمی و شناخت چالش‌ها و مشکلات قضایی عنوان کرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *