تدابیر جدید اتحادیه اروپا درباره شبکه‌های اجتماعی؛ محتواهای افراطگرایانه باید حذف شوند

9:32 - 20 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۲۱۵
اتحادیه اروپا طرحی را به تصویب رسانده که بر اساس آن شبکه‌های اجتماعی در صورت عدم موفقیت در حذف پست‌های حاوی محتوا‌های افراط‌گرایانه جریمه خواهند شد.

طرح جدید اتحادیه اروپا؛ شبکه‌های اجتماعی در صورت عدم حذف محتوای افراطگرایانه جریمه می‌شوندبه گزارش گروه بین‌ الملل ، قانونگذاران اتحادیه اروپا حمایت خود را از طرحی اعلام کردند که بر اساس آن شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و گوگل در صورت عدم حذف محتوا‌های افراط‌گرایانه مشمول جریمه خواهند شد.

این تدابیر پس از آن مورد توجه بیشتری قرار گرفته که فردی مسلح در منطقه «کرایست چرچ» نیوزیلند اقدام به تیراندازی به سمت افراد حاضر در یک مسجد کرده و این اقدام خود را به صورت زنده از طریق فیسبوک به اشتراک گذاشت.

در پی این حمله تروریستی ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و ویدئوی مربوط به آن در مدت کوتاهی از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

پیش‌نویس این قانون اتحادیه اروپا از جمله جریمه تا ۴ درصد گردش مالی سالانه، سال گذشته به تأیید اعضای این اتحادیه رسیده بود، اما نگرانی‌ها مبنی بر این مطلب که این اقدام ممکن است به رسانه‌های اجتماعی کوچک‌تر آسیب برساند و تعدی به حقوق شهروندی محسوب شود رأی‌گیری در این زمینه را متوقف کرده بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *