رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سامانه جامع گمرک قابل ارائه در سطح جهانی است/ راه‌اندازی سامانه‌ها شفافیت در نظام اقتصادی ایجاد می‌کند

15:31 - 29 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۳۹۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر دادگستری گفت: سامانه جامع گمرک در حال تکامل است و در حال حاضر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های کنترل مبادی ورودی بوده که قابل ارائه در سطح جهانی است
سامانه جامع گمرک قابل ارائه در سطح جهانی است
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، صبح امروز از نمایشگاه سامانه جامع امور گمرکی کشور بازدید کرد.
 
وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: تحولات بزرگی در راستای امور گمرکی صورت گرفته و سلامت خوبی در راستای فضای کسب و کار ایجاد شده که مرهون تلاش‌های متخصصان و جوانان بوده و کل طراحی‌های و به خدمت گرفتن سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موجود در این سامانه توسط جوانان کشور انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم با بکارگیری سامانه جامع، تخلفات به صفر برسد تصریح کرد: سود بازرگانی و عوارض از کالاهای وارداتی اخذ می‌شود و تمام فرآیندها بوسیله سامانه جامع، ساده سازی شده و افرد می‌تواند از طریق اینترنت از داخل منزل امور خود را پیگیری کنند.
 
به گفته حجت‌الاسلام پورمحمدی مهمترین پیام این سامانه این است که توقع مسئولان ارشد را بالا برده و نشان می‌دهد، تمام دستگاه‌های اقتصادی کشور باید از سامانه و ابزارهای هوشمند بومی برخوردار شوند.
 
وزیر دادگستری در مورد مقوله قاچاق در کشور گفت: متاسفانه بخش زیادی از این کالاها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود که از طریق ارایه اطلاعات ناقص و عدم ارزیابی مناسب صورت می‌گیرد و سامانه جامع کمک خوبی به این موضوعات می‌کند و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ نوید کاهش جدی آمار قاچاق را بدهیم.
 
وی ادامه داد: عوارض رسمی که از کالاها دریافت می‌کنیم، نشان می‌دهد به طور مشخص چقدر کالا وارد شده و سامانه جامع گام بلندی برای ساماندهی واردات، صادرات و قاچاق است.
 
وزیر دادگستری در مورد سامانه جامع گمرک بیان داشت: این سامانه در حال تکامل است و البته سختی‌های زیادی برای ایجاد طراحی این سامانه کشیده شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های کنترل مبادی ورودی بوده که قابل ارائه در سطح جهانی است و البته باید تکمیل‌تر شود.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص مبارزه با قاچاق نیز تصریح کرد: تا کنون گامهای خوبی برداشته شده که یکی از بهترین‌های آن، همین سامانه جامع گمرکی بوده و همچنین در بحث نظام بانکی و شبکه حمل و نقل و پلیس، باید پیشرفت‌هایی حاصل شود که البته تا کنون مانند گمرک نبوده، اما امیدواریم به زودی نهایی شود و در صورت راه‌اندازی این سامانه‌ها شفافیت در نظام اقتصادی و امنیت ایجاد خواهد شد.
 
گفتنی است: در بازدید از نمایشگاه، که بیش از دو ساعت به طول انجامید، رییس کل گمرک کشور، وزیر دادگستری را همراهی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *