رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران تلفن همراه بنی گانتز را هک کرد؛ ائتلاف آبی سفید خواستار تحقیقات شد

11:42 - 26 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۳۴۸۳
ائتلاف آبی سفید (کاحول لاوان) از دادستان رژیم صهیونیستی درخواست کرده تا درباره گزارش هفته گذشته که مدعی شده بود ایران تلفن همراه بنی گانتز، رئیس این ائتلاف را هک کرده تحقیقات انجام دهد.

ائتلاف کاحول لاوان خواستار تحقیقات درباره هک شدن تلفن همراه بنی گانتز شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، طی روز‌های اخیر یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده که ایران تلفن همراه «بنی گانتز» را هک کرده و اطلاعاتی از وی به دست آورده است.

اکنون ائتلاف آبی سفید از دادستان کل رژیم صهیونیستی درخواست کرده تا درباره این ادعا تحقیقات کند.

بنی گانتز به عنوان رئیس ائتلاف آبی سفید و رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ضمن رد این خبر، آن را یک «شایعه سیاسی» توصیف کرده و گفته است که حزب «لیکود» در پس این ماجرا قرار دارد.

از روز پنجشنبه گذشته و زمان انتشار این ادعا از سوی کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ائتلاف آبی سفید می‎گوید در صورتی که این خبر درست باشد تنها از طریق آژانس‌های اطلاعاتی و یا اداره سایبری غیرنظامی آمده است که تمامی این آژانس‌ها تحت کنترل «بنیامین نتانیاهو» قرار دارند.

ائتلاف آبی سفید با ارائه یک نامه رسمی به «آویخای مندلبلیت»، ضمن درخواست از او درباره تجدید نظر در این باره نوشت: با توجه به این که بر اساس گزارش‌ها این هک مدت‌ها پیش صورت گرفته و با توجه به غیر قابل تصور بودن این مطلب که یک نیروی امنیتی یک «هک از سوی ایران» را افشا کند و با توجه به این موضوع که این اقدام در بحبوحه یک کمپین انتخاباتی روی داده است، این اقدام می‌تواند از سوی کسی صورت گرفته باشد که به اطلاعات حساس نظامی دسترسی داشته و از ضربه زدن به حزب آبی سفید منفعت می‌برد.

این نامه نتانیاهو را مسئول ایجاد هماهنگی درباره این افشاگری می‌داند و این اقدام را «شدیدترین نقض اعتماد» توصیف کرده است.

نامه ائتلاف آبی سفید علاوه بر این می‌گوید که مجموعه‌ای از شواهد وجود دارد که نشان می‌دهد رد پای این نشت اطلاعات به یک اداره خاص در قدس می‌رسد.

ائتلاف آبی سفید از دادستان رژیم صهیونیستی درخواست کرده تا به بنیامین نتانیاهو که مسئولیت نظارت بر اداره سایبری غیرنظامی را دارد دستور دهد تا در چارچوب اختیارات قانونی خود حرکت کند و از آژانس متبوع خود و یا اطلاعاتی که در اختیار وی قرار می‌گیرد استفاده خصوصی و سیاسی نکند.

ائتلاف آبی سفید در این نامه که شنبه شب ارسال شده، از مندلبلیت خواسته تا تحقیقاتی «سریع، جامع و مصممانه» درباره این نشت اطلاعاتی انجام دهد.

بنی گانتز اصلی‌ترین رقیب بنیامین نتانیاهو در انتخابات ماه آوریل رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *