عضو هیئت رئیسه مجلس: مردمیسازی عدالت، ماندگارترین دستاورد این دوره است
فرشاد ابراهیمپور در گفتوگو با میزان، مردمیسازی عدالت و تقویت رویکرد تحولخواهانه در دستگاه قضایی را از مهمترین و ماندگارترین دستاوردهای دوره مدیریت حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژهای عنوان کرد و با اشاره به عملکرد پنجساله اخیر قوه قضاییه اظهار داشت: ماندگارترین دستاورد این دوره را باید در تقویت رویکرد تحول و مردمیسازی عدالت جستوجو کرد. در این دوره تلاش شده است قوه قضاییه بیش از گذشته از یک نهاد صرفاً رسیدگیکننده به پروندهها، به نهادی مسئلهمحور، پاسخگو و در ارتباط مستقیم با مردم تبدیل شود.
ابراهیمپور افزود: توجه به کاهش اطاله دادرسی، مقابله با فساد در درون و بیرون دستگاهها، حمایت از تولید و سرمایهگذاری و همچنین گسترش نظارتهای میدانی از جمله اقداماتی است که آثار آن در افزایش اعتماد عمومی و ارتقای کارآمدی نظام قضایی قابل مشاهده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: رویکرد تحولخواهانه همراه با حفظ استقلال دستگاه قضایی، سرمایهای ارزشمند برای آینده کشور محسوب میشود و میتواند زمینهساز ارتقای هرچه بیشتر عدالت و اعتماد عمومی باشد.
وی در ادامه، درباره ارزیابی خود از ارتباط مسئولان قضایی با مردم گفت: یکی از نقاط قوت دوره اخیر قوه قضاییه، تقویت ارتباط مستقیم با مردم و حضور میدانی مسئولان در استانها و شهرستانها بوده است. تجربه نشان داده بسیاری از مسائل و مطالبات مردم زمانی بهتر درک میشود که مسئولان از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند و بدون واسطه سخنان مردم را بشنوند.
ابراهیمپور با اشاره به سفرهای استانی و دیدارهای مردمی رئیس قوه قضاییه بیان کرد: این اقدامات این پیام را به جامعه منتقل میکند که عدالت نباید محدود به ساختمانهای اداری باشد، بلکه باید در متن زندگی مردم حضور داشته باشد.
وی تأکید کرد: این رویکرد علاوه بر افزایش اعتماد عمومی، موجب شده است بخشی از مشکلات و گرههای حقوقی و قضایی مناطق مختلف کشور با سرعت بیشتری شناسایی و پیگیری شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: امروز هر اقدامی که فاصله میان مردم و مسئولان را کاهش دهد، به تقویت سرمایه اجتماعی نظام منجر خواهد شد و قوه قضاییه در این زمینه گامهای مؤثری برداشته است که شایسته تقدیر است.
انتهای پیام/


