اساسنامه سازمان توسعه و سرمایهگذاری پارک فناوری پردیس

«اساسنامه سازمان توسعه و سرمایهگذاری پارک فناوری پردیس» با شماره ۱۹۰۳۰ در تاریخ ۱۴۰۴/۰۲/۰۹ توسط معاون اول رئیسجمهور ابلاغ شد.
هیئت وزیران در جلسههای ۱۴۰۳/۱/۱۵، ۱۴۰۳/۴/۱۷ و ۱۴۰۳/۱۰/۲۳ به پیشنهاد وزارتخانههای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و به استناد تبصره (۳) ماده (۱۴) قانون جهش تولید دانشبنیان مصوب ۱۴۰۱، اساسنامه سازمان توسعه و سرمایهگذاری پارک فناوری پردیس را به شرح زیر تصویب کرد:
اساسنامه سازمان توسعه و سرمایهگذاری پارک فناوری پردیس
ماده ۱- سازمان توسعه و سرمایهگذاری پارک فناوری پردیس که در این اساسنامه به اختصار «سازمان» نامیده میشود، وابسته به پارک فناوری پردیس بوده و دارای استقلال مالی و شخصیت حقوقی مستقل و در قالب شرکت در چهارچوب ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ و این اساسنامه و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، مطابق مصوبات هیئت امنای پارک و ماده (۱۴) قانون جهش تولید دانشبنیان مصوب ۱۴۰۱ و به صورت خودگردان اداره میشود صد درصد (۱۰۰%) مالکیت سازمان متعلق به پارک میباشد.
ماده ۲- هدف از تشکیل سازمان، کمک به تحقق اهداف وظایف و مأموریتهای پارک فناوری پردیس، که در این اساسنامه به اختصار «پارک» نامیده میشود، در حوزههای علمی، پژوهشی و فناوری و از طریق توسعه منابع مالی و مدیریت متمرکز و یکپارچه سرمایهگذاریها داراییها اموال و موقوفات (با رعایت موازین شرعی) است.
ماده ۳- محل استقرار سازمان، شهرستان پردیس در استان تهران است و سازمان میتواند حسب مورد و نیاز، برای اجرای فعالیتهای خود در راستای اهداف این اساسنامه، شعب یا نمایندگیهایی در تهران یا خارج از کشور منوط به تأیید هیئت امنای پارک و با رعایت قوانین و مقررات تأسیس نماید هر یک از شعب و نمایندگیهای ایجاد شده میتوانند در صورت تفویض اختیار کلیه وظایف سازمان را در حوزه ماموریت سازمانی خود انجام دهند.
ماده ۴- سرمایه اولیه، سازمان مبلغ پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است که از محل منابع مالی پارک تأمین میشود. این سرمایه ظرف سه سال توسط پارک تأدیه میشود.
ماده ۵- مدت فعالیت سازمان برای انجام فعالیتهای مندرج در این اساسنامه نامحدود است.
تبصره - فعالیت سازمان در دورههای پنجساله ارزیابی و به تأیید هیئت امنای پارک میرسد و در صورتی که عملکرد سازمان با اهداف تعیین شده در این اساسنامه مغایر تشخیص داده شود، نسبت به پیشنهاد انحلال آن به هیئت وزیران اقدام میشود.
ماده ۶- وظایف، اختیارات و فعالیتهای سازمان در راستای اهداف مندرج در ماده (۲) این اساسنامه و ناظر به پارک با رعایت قوانین و مقررات از جمله قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب ۱۳۸۶ که منافع و درآمد آن در راستای تجاریسازی فناوری و نوآوری هزینه شود به شرح زیر است:
الف- مدیریت و بهرهبرداری از اموال و داراییهای پارک:
۱- مدیریت و بهرهبرداری از داراییها و درآمدها موقوفات و منافع موقوفات (با رعایت موازین شرعی)، متصرفات، اموال منقول و غیرمنقول پارک و توسعه آن و دریافت هدایا و کمکهای مردمی و جذب منابع مالی و سرمایهای و موقوفات (با رعایت موازین شرعی) بهمنظور افزایش بهرهوری و خلق ارزش افزوده اقتصادی و اداره متمرکز و یکپارچه سرمایهگذاریها (از جمله سرمایهگذاری در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در زمینههای علمی، فناوری و نوآوری و مراحل تجاریسازی طرحها و فعالیتهای فناورانه و دانشبنیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم و سرمایهگذاری با مشارکت در خرید، ایجاد، توسعه راهاندازی و اداره واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، بازرگانی، مالی خدماتی و آموزشی به صورت مستقل یا با مشارکت بخش دولتی و خصوصی مربوط به پارک).
۲- مدیریت اموال و داراییهای مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی وابسته به پارک با تأیید هیئت امنای پارک.
ب- توسعه منابع مالی از طریق:
۱ - حمایت از انجام فعالیتهای آموزشی کارگاهی آزمایشگاهی اداری و خدماتی انتفاعی و غیرانتفاعی حمایت از ایجاد انجمن، کانون بنیاد علمی و فرهنگی با استفاده از نام و سایر حقوق مادی و معنوی پارک به صورت مستقل یا با مشارکت سایر مؤسسات دولتی خصوصی و غیرانتفاعی.
۲- درآمدزایی از طریق کارگزاری فناوری و نوآوری پارک با مشارکت شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور در ارتقای بهرهوری و کیفیت پیونددهی و توسعه شبکه ارتقای توانمندی فناورانه ارتقای مهارتهای تأمین مالی توسعه بازار و سرمایه انسانی سایر خدمات فنی مالی، اداری، آموزشی، اطلاعرسانی، بازرگانی و مشاورهای.
۳- اقدام به خرید یا تحصیل هرگونه حق مالکیت معنوی از قبیل اختراع و علائم تجاری یا پروانه و امتیاز و مانند آن و به ثبت رساندن علائم تجاری و استفاده از علائمی که به طور مستقیم برای انجام امور سازمان مفید باشد.
۴- انجام و ارائه عملیات و خدمات مورد نیاز مؤسسات و شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور عضو پارک در کلیه زمینهها اعم از فنی مالی، اداری، خدماتی آموزشی، اطلاعرسانی بازرگانی و مشاورهای.
۵- ساماندهی و پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، ایجاد کسب و کار، تأمین منابع مالی، توسعه فناوری، بهبود روشهای تولید یا ارائه خدمت ارتقای بهره وری و کیفیت و رعایت ضوابط زیستمحیطی در مؤسسات و شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور عضو پارک و فراهم آوردن سازوکار لازم برای پشتیبانی از فعالیتهای مخاطرهپذیر.
۶- پشتیبانی از تشکیل شرکتهای دانشبنیان، فناور و خلاق، نهادهای مالی و سرمایهگذاری بین مؤسسات و شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور عضو، پارک دانشگاهها، توسعه شبکهها خوشههای نوآوری/ فناوری/ صنعتی و توسعه مراکز اطلاعرسانی و تجارت الکترونیک برای آنها.
۷- پشتیبانی از توسعه بازار و همکاریهای فنی، اقتصادی و فناوری بین مؤسسات و شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور عضو پارک با سایر کشورها.
۸- اخذ هرگونه اعتبار وام کمک بلاعوض، تسهیلات و جلب مشارکت مالی و اعتباری حسب مورد از بانکها صندوقهای تخصصی و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و سازمانها و نهادهای بینالمللی تخصصی.
۹- انجام هرگونه فعالیت در راستای کمک به انجام وظایف کارفرمایی پارک اعم از مطالعات احداث، اجرا، واگذاری بهصورت مستقل با مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی و یا سازمانهای داخل یا خارج کشور جهت امور توسعه فناوری و نگهداشت و توسعه زیرساختهای اصلی و فرعی پارک مانند ایجاد نیروگاه برق تجدیدپذیر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف، شبکه آبرسانی و جمعآوری فاضلاب شبکه گاز شبکه تار (فیبر) نوری، شبکه اینترنت و سایر شبکههای ارتباطی بهرهبرداری از مرحله فازهای توسعه پارک و اماکن و ساختمانها اعم از پژوهشی، فناوری، اداری، تجاری، مسکونی، ورزشی، تفریحی، مذهبی و ... عضو پارک از جمله انجام مطالعات جامع نیاز سنجی، طراحی اجرا، ساخت، نظارت مدیریت پیمان و پیمانکاری.
ماده ۷- سازمان دارای ارکان زیر است
۱- مجمع عمومی.
۲- هیئت مدیره.
۳- مدیر عامل.
۴- بازرس (حسابرس).
ماده ۸- مجمع عمومی سازمان از افراد زیر تشکیل میشود:
۱- معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیسجمهور (رئیس مجمع).
۲- وزیر امور اقتصادی و دارایی یا نماینده وی با رعایت شرایط اسلام، ایمان، وثاقت و امانت و دارا بودن تحصیلات عالی و تخصص در زمینههای مرتبط.
۳- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یا نماینده وی با رعایت شرایط اسلام، ایمان وثاقت و امانت و دارا بودن تحصیلات عالی و تخصص در زمینههای مرتبط.
۴- رئیس پارک (نایب رئیس مجمع)
۵- یکی از معاونین پارک به انتخاب رئیس پارک.
۶- سه نفر فعال حوزه اقتصادی و یا پژوهش و فناوری به انتخاب هیئت امنای پارک با رعایت شرایط اسلام، وثاقت و امانت.
۷- یک نفر فعال حوزه اقتصادی و یا پژوهش و فناوری به انتخاب رئیس پارک با رعایت شرایط اسلام وثاقت و امانت.
ماده ۹- مجمع عمومی عادی حداقل سالی یک بار برای تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و عملکرد سازمان تصویب صورتهای مالی و بودجه سازمان و رسیدگی به سایر موضوعات مرتبط با اهداف سازمان و مذکور در دستور جلسه با رعایت قوانین و مقررات مربوط تشکیل خواهد شد.
ماده ۱۰- مجمع عمومی عادی با حضور اکثریت اعضا و مجمع عمومی فوقالعاده با حضور حداقل پنج نفر از اعضا به شرط حضور رئیس مجمع در هر دو مجمع رسمیت مییابد. تصمیمات مجمع عمومی عادی با اکثریت آراء و مجمع عمومی فوقالعاده با حداقل دو سوم آراء اعضای مجمع معتبر است. دعوت مجمع عمومی عادی و فوقالعاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه توسط رئیس مجمع عمومی یا رئیس هیئت مدیره به عمل میآید. دستور جلسه و سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستور مجمع قرار دارد باید همراه دعوتنامه حداقل یک هفته قبل از تشکیل برای اعضای مجمع ارسال شود.
ماده ۱۱- وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی با رعایت قوانین و مقررات به شرح زیر است:
۱ بررسی و تصویب سیاستها و خط مشی کلی سازمان و تصویب بودجه سالانه آن.
۲- رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملیات سالانه سازمان.
۳- اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و صورت حساب سود و زیان سازمان.
۴- تأیید تشکیلات اداری سازمان به پیشنهاد هیئت مدیره و ارائه آن به سازمان اداری و استخدامی کشور جهت تصویب.
۵- بررسی و تصویب آییننامههای مالی - معاملاتی سازمان براساس قوانین و مقررات مربوط.
۶- تعیین حقوق و مزایای مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره.
۷- انتخاب بازرس (حسابرس) و تعیین حقالزحمه وی.
۸- نظارت بر حسن اجرای اساسنامه و آییننامههای سازمان.
۹- اتخاذ تصمیم راجع به اموری که طبق قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱ و این اساسنامه و سایر ضوابط قانونی به عهده مجمع عمومی سازمان میباشد و در دستور جلسه مجمع عمومی سازمان قرار میگیرد.
ماده ۱۲- وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده با رعایت قوانین و مقررات به شرح زیر است:
۱- اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه سازمان جهت طی مراحل قانونی.
۲- بررسی اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه سازمان و پیشنهاد آن به هیئت امنای پارک جهت طی مراحل قانونی.
۳- اتخاذ تصمیم نسبت به انحلال سازمان و پیشنهاد آن به هیئت امنای پارک جهت طی مراحل قانونی
ماده ۱۳- هیئت مدیره سازمان مرکب از پنج عضو اصلی شامل رئیس پارک یا معاون توسعه مدیریت و منابع (رئیس هیئت مدیره) مدیرعامل (نایب رئیس) و سه نفر عضو حقیقی است که از بین اشخاص مسلمان متخصص و متعهد، مورد وثوق و امانتدار انتخاب میشوند. سه نفر عضو حقیقی با حکم رئیس پارک برای مدت چهار سال انتخاب میشوند و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده است در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنان برای دورههای بعد بلامانع است.
ماده ۱۴- جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت مییابد و تصمیمات با اکثریت آرای موافق اعضای هیئت مدیره اتخاذ میشود.
ماده ۱۵- جلسات هیئت مدیره در هر موقع به دعوت رئیس هیئت مدیره یا مدیر عامل و حداقل هر ماه یکبار و به طور منظم تشکیل میشود. دستور جلسه یک هفته قبل از تشکیل جلسه توسط رئیس هیئت مدیره با مدیر عامل برای اعضا ارسال میشود.
تبصره ۱- اداره جلسات هیئت مدیره سازمان با رئیس هیئت مدیره و در غیاب وی با نایب رئیس هیئت مدیره (مدیرعامل) میباشد.
تبصره - در صورت پیشنهاد یا درخواست رئیس هیئت مدیره یا اعضا برای تشکیل جلسه مدیر عامل موظف به بررسی و پیگیری تشکیل جلسه است.
ماده ۱۶- صورتجلسات هیئت مدیره با درج نظر اعضا ثبت و به امضای اعضای حاضر خواهد رسید. مسئولیت ابلاغ مصوبات هیئت مدیره با رئیس هیئت مدیره و پیگیری مصوبات بر عهده مدیر عامل میباشد. یک نسخه از مصوبات ظرف یک هفته از تاریخ تشکیل جلسه به دبیرخانه مجمع عمومی سازمان ارسال میشود.
ماده ۱۷- هیئت مدیره برای هر گونه اقدام و انجام هرگونه عملیات و معاملاتی که مربوط به موضوع فعالیت سازمان بوده و اتخاذ تصمیم درباره آنها صراحتاً در صلاحیت مجمع عمومی قرار نگرفته باشد با رعایت آییننامه مالی - معاملاتی خود و قوانین و مقررات مربوط دارای اختیارات کامل است. اختبارات هیئت مدیره در چهارچوب قوانین و مقررات به شرح زیر است:
۱- تهیه و تنظیم نمودار و تشکیلات تفصیلی و آییننامههای مالی معاملاتی به منظور پیشنهاد به مجمع عمومی.
۲- بررسی و تأیید افزایش یا کاهش بودجه سالانه جهت پیشنهاد به مجمع عمومی.
۳ بررسی و تأیید ترازنامه و صورت حساب سود و زیان سازمان برای ارائه به مجمع عمومی.
۴- بررسی و تأیید گزارش سالیانه عملیات سازمان و هر نوع گزارش و پیشنهاد که باید به مجمع عمومی تسلیم شود.
۵- تصویب و اعمال دستورالعملها و روشهای مناسب برای اداره امور سازمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی و تعیین حدود اختیارات هر یک از واحدهای سازمان با رعایت مقررات مربوط.
۶- رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد قراردادهایی که برابر آییننامه معاملات سازمان باید به تصویب هیئت مدیره برسد.
۷- تصویب طرحهای لازم جهت مسایل مربوط به بهبود و پیشرفت امور سازمان برای ارائه به مجمع عمومی.
۸- اتخاذ تصمیم نسبت به خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول و همچنین اجاره آنها و هر گونه وسایلی که مورد نیاز سازمان باشد در حدود آیین نامههای مالی و معاملاتی.
۹- بررسی برنامه عملیات سالانه سازمان که از طرف مدیر عامل گزارش میشود و نظارت بر اجرای برنامههای جاری براساس خط مشی و هدفهای سازمان.
۱۰ - اتخاذ تصمیم درباره نحوه مدیریت سرمایهگذاری و مشارکت با بخش خصوصی یا دولتی و اخذ وام و اعتبار و سایر روشهای تأمین منابع مالی به پیشنهاد مدیرعامل.
۱۱- پیشنهاد چگونگی استفاده از اندوختههای سازمان به مجمع عمومی با رعایت ضوابط مربوط.
۱۲- اجرای مصوبات مجمع عمومی.
۱۳- تهیه، تنظیم و پیشنهاد خط مشی و برنامههای عملیاتی سازمان به مجمع عمومی.
۱۴- اتخاذ تصمیم نسبت به تأسیس و یا انحلال شعب و یا نمایندگیهای سازمان و پیشنهاد به مجمع عمومی.
۱۵- بررسی و تصویب پیشنهادهای مدیر عامل در خصوص آییننامههای داخلی لازم برای اداره سازمان.
۱۶- اعطای کمک یا انتقال منابع از سازمان به پارک از محل عواید و درآمدها.
۱۷- پیشنهاد صلح و سازش در دعاوی بین المللی به مجمع عمومی اقامه دعوی در دعاوی داخلی و خارجی صلح و سازش در دعاوی داخلی ارجاع امر به داوری و تعیین داور در دعاوی داخلی با رعایت اصل یکصد و سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جهت احقاق حقوق سازمان از طریق مراجع ذیصلاح و همچنین استرداد دعوی.
۱۸- اتخاذ تصمیم نسبت به سفارشات و قراردادهای خارجی سازمان در چهارچوب آییننامه مالی معاملاتی.
۱۹- بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه کاهش یا افزایش سرمایه و انحلال سازمان به مجمع عمومی فوق العاده.
۲۰- انجام حسابرسی داخلی نسبت به عملیات معاملات فعالیتها و مخارج سازمان و بازرسی در کلیه امور سازمان به نحوی که انجام این وظیفه در امور اجرایی جاری سازمان خللی وارد نکند.
۲۱- بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسایلی که رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل در هیئت مدیره سازمان مطرح مینماید مگر در مواردی که از وظایف مراجع صلاحیت دار دیگر باشد.
تبصره - هیئت مدیره میتواند به مسئولیت خود قسمتی از اختیارات خود را به مدیر عامل تفویض نماید.
ماده ۱۸- هیئت مدیره موظف است یک نسخه از صورتهای مالی سازمان و گزارش هیئت مدیره را در مهلت مقرر به منظور رسیدگی و اظهار نظر برای بازرس (حسابرس) سازمان ارسال نماید.
تبصره - مبنای تهیه و تنظیم و ارائه صورتهای مالی استانداردهای لازم الاجرای حسابداری میباشد.
ماده ۱۹- مدیرعامل بالاترین مقام اداری و اجرایی سازمان میباشد که با حکم رئیس پارک منصوب شده و باید دارای حداقل مدرک کارشناسی و پنج سال سابقه فعالیت اقتصادی یا مدیریتی باشد مدیر عامل در حدود قوانین و مقررات این اساسنامه مسئول اداره امور سازمان میباشد.
ماده ۲۰- وظایف مدیر عامل در چهارچوب قوانین و مقررات به شرح زیر است:
۱- اجرای مصوبات مجمع عمومی و هیئت مدیره.
۲- تهیه و تنظیم برنامههای اجرایی و عملیاتی بودجه سالانه و صورتهای مالی سازمان و ارائه آن به هیئت مدیره.
اداره کلیه امور فنی، مالی اداری و استخدامی سازمان.
۴- تهیه، تنظیم و پیشنهاد آیین نامههای مالی و معاملاتی سازمان.
۵- تهیه، تنظیم و پیشنهاد تشکیلات تفصیلی سازمان.
۶- تهیه و تنظیم قراردادها بر اساس آیین نامههای مالی و معاملاتی سازمان.
۷- نمایندگی قانونی سازمان در برابر مراجع قضایی و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی یا خارجی با حق انتخاب وکیل و توکیل به غیر وکیل باید از میان افراد موثق و امین انتخاب گردد.
۸- طرح دعاوی و پیگیری شکایات از نهادها، سازمانها شرکتها و افراد حقیقی و حقوقی از مجاری ذیربط برای استیفای حقوق سازمان.
۹- عزل و نصب کلیه کارکنان سازمان تعیین حقوق دستمزد، پاداش ترفیع و رسیدگی به تخلفات آنان در چهارچوب قوانین و مقررات و براساس آییننامههای مصوب.
ماده ۲۱- کلیه قراردادها و اسناد تعهدآور و چکها به امضای مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت مدیره میرسد. مکاتبات اداری با امضای مدیر عامل خواهد بود.
تبصره - مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره میتوانند حق امضای اسناد و اوراق مالی و تعهدآور را در شعب و واحدهای اجرایی به موجب دستورالعملی که به تصویب مجمع عمومی سازمان میرسد، حسب مورد به مسئولین شعب با واحدهای اجرایی سازمان واگذار نمایند این تفویض اختیار رافع مسئولیت تفویض کننده نخواهد بود.
ماده ۲۲- در صورت انقضای مدت مدیریت مدیر عامل اقدامات وی حداکثر تا دو سال تا تعیین مدیر عامل جدید سازمان نافذ و معتبر است.
ماده ۲۳- سازمان دارای بازرس (حسابرس) است که با رعایت قوانین و مقررات مربوط و با تصویب مجمع عمومی از میان اشخاص مسلمان متخصص متعهد، مورد وثوق و امانت دار برای مدت یک سال انتخاب میشود و تا زمانی که جانشین وی انتخاب نشده است، به وظایف خود ادامه میدهد و انتخاب مجدد وی بلامانع است.
ماده ۲۴- سال مالی سازمان به استثنای سال اول تأسیس که از تاریخ ابلاغ این اساسنامه شروع و به اسفندماه همان سال ختم میشود از اول فروردین هر سال شروع و در روز آخر اسفند همان سال به پایان میرسد.
ماده ۲۵- صورتهای مالی سازمان باید با رعایت استانداردهای حسابداری تهیه و در موعد مقرر قانونی در اختیار بازرس حسابرس) قرار داده شود.
ماده ۲۶- دفاتر سازمان ترازنامه و حساب سود و زیان و گزارش عملیات و عملکرد سالانه سازمان حداقل (۴۵) روز قبل از تاریخ تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی سالانه از طرف مدیر عامل در اختیار بازرس حسابرس) گذاشته میشود.
ماده ۲۷- تا زمان تصویب آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان در مجمع عمومی کلیه امور مالی و معاملاتی سازمان در چهارچوب قوانین و مقررات تابع تصمیمات پارک است.
ماده ۲۸- سازمان موظف است نسبت به تأمین و حصول درآمدهای حاصل از فعالیتهای مشمول این اساسنامه حداقل به میزان مجموع درآمدهای اختصاصی و بودجههای عمومی پارک در هر دوره برنامهریزی لازم را انجام دهد.
ماده ۲۹- هرگونه استخدام نیروی انسانی رسمی و پیمانی توسط سازمان ممنوع است.
تبصره- سازمان میتواند با رعایت قوانین و مقررات از نیروهای پارک و سایر دستگاههای اجرایی برای انجام وظایف خود استفاده نماید.
ماده ۳۰- هیئت امنای پارک علاوه بر ارزیابی فعالیت سازمان در دورههای پنج ساله موظف به نظارت مستمر بر عملکرد سازمان است و موظف است در صورت عدم تناسب عملکرد سازمان با اهداف و ماموریتهای مندرج در اساسنامه، نسبت به اصلاح عملکرد سازمان و یا انحلال آن از طریق ارائه پیشنهاد به هیئت وزیران، اقدام مقتضی را به عمل آورند. در صورت انحلال سازمان، کلیه داراییهای اعم از منقول و غیرمنقول و همچنین، مطالبات و دیون و تعهدات به پارک منتقل خواهد شد.
مفاد این اساسنامه به موجب نامههای شماره ۱۰۲/۴۹۹۹۲ مورخ ۱۴۰۳/۵/۶ و شماره ۱۰۲/۴۵۷۷۹ مورخ ۱۴۰۴/۱/۲۵ شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
انتهای پیام/