مهم‌ترین ملزومات بهداشتی مورد نیاز زائران حج

9:43 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۸۶
مهم‌ترین ملزومات بهداشتی مورد نیاز زائران حج
جمعیت هلال احمر توصیه‌هایی درباره مهم‌ترین ملزومات بهداشتی که زائران حج باید در سفر همراه خود داشته باشند را منتشر کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ توصیه‌هایی برای زائران حج تمتع قبل از سفر وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این توصیه‌ها پیاده‌روی است. در مناسک حج اعمالی مثل طواف، سعی بین صفا و مروه و رمی جمرات را داریم که برای انجام آن‌ها نیاز به پیاده‌روی طولانی است و زائران برای اینکه خود را برای انجام این اعمال آماده کنند حتماً قبل از سفر در ایران روزی حداقل نیم ساعت پیاده‌روی کنند تا دچار گرفتگی و خستگی عضلات در عربستان نشوند.

مورد دیگر بهداشت دهان و دندان است. زائران حتماً قبل از اعزام اگر مشکلی در دندان‌های خود دارند به دندانپزشک مراجعه کنند تا در عربستان دچار مشکل نشوند و از اعمال باز نمانند. زائرانی نیز که دچار بیماری‌هایی مثل فشار خون، دیابت، بیماری قلبی، تنفسی و ... هستند قبل از عزیمت به سفر حج حتماً به متخصص مراجعه و دُز دارو‌های خود را برای این سفر تنظیم کنند و همچنین به اندازه ۳۵ تا ۴۵ روز دارو‌های مورد نیاز خود را به عربستان ببرند.

واکسن مننژیت، واکسنی است که زائران حج حتماً قبل از سفر باید آن را تزریق کنند و این مسئله از الزامات سفر است. هنگام ورود به عربستان حتماً کارت واکسن زائران بررسی می‌شود به همین دلیل باید کارت واکسن که کارتی زرد رنگ است در کیف دستی زائران و در دسترس باشد.

مورد مهم دیگر همراه داشتن وسایل بهداشت شخصی است. زائران حتماً حوله شخصی، دمپایی غیر ابری و عاج‌دار همراه خود بیاورند تا هنگام حمام کردن یا در سرویس بهداشتی لیز نخورند. همراه داشتن قیچی و ناخن‌گیر نیز بسیار مهم است. مسواک، نخ دندان و خمیردندان از دیگر ملزومات این سفر است و در طول سفر نیز باید همانطور که در ایران به بهداشت دهان و دندان خود توجه می‌کردید، مراقب بهداشت خود باشید.

افراد عینکی حتماً علاوه بر عینکی که استفاده می‌کنند یک عینک اضافه همراه خود داشته باشند و اگر سمعک استفاده می‌کنند حتماً سمعک خود را همراه بیاورند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *