مشکلات ۳۰۰ خانواده زندانیان استان قم در روز ملی نسیم مهر رسیدگی شد

9:03 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۳۰۰ خانواده زندانیان استان قم در روز ملی نسیم مهر رسیدگی شد
درخواست‌های قضایی و مشکلات معیشتی حدود ۳۰۰ خانواده زندانی در ملاقات عمومی انجمن حمایت از زندانیان قم با حضور استاندار قم، رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب قم و سرپرست انجمن حمایت از زندانیان اخذ و دستور رسیدگی و معرفی به ادارات و سازمان‌های مربوطه صادر شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه مطابق با آیین‌نامه‌های ابلاغی، زندانیان جرایم خشن از تسهیلات و تخفیفات قانونی محروم خواهند بود، تصریح کرد: درخواست‌های زندانیان و خانواده‌های آنان برای استفاده از مرخصی، آزادی مشروط و رای باز بررسی و در صورت احراز شرایط از تسهیلات قانونی بهره‌مند خواهند شد.

آقامیری، استاندار قم نیز با تأکید بر اولویت رسیدگی به مشکلات معیشتی و نیاز‌های اساسی خانواده‌های زندانیان گفت: استانداری با استفاده از اختیارات و امکانات موجود و کمک و همیاری سازمان‌های حمایتی تا حد ممکن در رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان اهتمام جدی دارد.

ملاقات عمومی دادستان قم روز‌های دوشنبه ساعت ۱۰ الی ۱۳ در دادسرای قم و ملاقات عمومی استاندار روز‌های یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۶ تا ۸ صبح در استانداری برقرار است. در جلسه این هفته به درخواست‌های قضایی و مشکلات معیشتی حدود ۳۰۰ خانواده زندانی در ملاقات عمومی انجمن حمایت از زندانیان قم رسیدگی شد. 

نشست مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با مسئولین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و مجامع علمی استان

با عنایت به برنامه‌های ابلاغی دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها و مجامع علمی، اولین نشست مشترک دستگاه قضایی استان با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ریاست سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در این نشست سعید کاویانی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم ضمن تبیین برنامه‌ها و راهبرد‌های در نظرگرفته شده بر ظرفیت دستگاه قضایی در تعامل با مجامع علمی با هدف کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

برگزاری کارگاه‌های مجازی، نشست‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز مشترک، کارگاه‌های علمی و تخصصی برای اساتید، مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دانشجویان از جمله مصوبات این نشست بود.

در پایان این نشست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم ضمن تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با دستگاه قضایی، از برنامه‌های مصوب در این نشست استقبال و ابراز امیدواری کرد: اولین کارگاه آموزشی و تخصصی برای مسئولین این نهاد در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی طی روز‌های آتی در سالن همایش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *