انتخابات آمریکا؛ ترامپ فاصله خود را با بایدن در ایالت‌های کلیدی افزایش داد

11:41 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۱۶
انتخابات آمریکا؛ ترامپ فاصله خود را با بایدن در ایالت‌های کلیدی افزایش داد
نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا، پیشتازی دونالد ترامپ را در ایالت‌های کلیدی نشان می‌دهند اما از سوی دیگر پرنده جنایی وی در دادگاه منهتن می‌تواند به تجدیدنظر رای‌دهندگان منجر شود.

خبرگزاری میزان – نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا حاکی از آن است که نامزد حزب جمهوری‌خواه وضعیت بهتری در برابر رقیب دموکرات خود به ویژه در ایالت‌های کلیدی دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، در ۷ ایالت کلیدی نتایج بهتری از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات کسب کرده است.

نظرسنجی جدید بلومبرگ/مورنینگ کانسالت که از رای‌دهندگان ایالت‌های کلیدی پرسیده است در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به چه کسی رای خواهند داد، نشان داد که ترامپ با ۴۸ درصد در ۷ ایالت کلیدی شامل آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین از بایدن پیشی گرفته است.

انتخابات آمریکا؛ ترامپ فاصله خود را با بایدن در ایالت‌های کلیدی افزایش داد

بایدن در این ایالت‌ها ۴۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داده است؛ در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی، ترامپ فاصله خود را با بایدن در این ایالت‌ها افزایش داده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در مقایسه با نظرسنجی‌های ایالتی در ایالت‌هایی که در سال ۲۰۲۰ بایدن در آن‌ها شده بود، اکنون ترامپ نامزد منتخب است.

ترامپ در آریزونا، ایالتی که بایدن در سال ۲۰۲۰ با اختلاف اندکی پیروز شد، با ۴۹ درصد در برابر ۴۴ درصد، بالاتر از نامزد دموکرات قرار گرفته است.

نظرسنجی بلومبرگ به صورت آنلاین از ۷ تا ۱۳ می (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) با حاشیه خطای ۳ درصد در آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا انجام شد؛ حاشیه خطا در میشیگان، کارولینای شمالی و ویسکانسین مثبت یا منفی ۴ درصد و در نوادا مثبت یا منفی ۵ درصد بود.

با اضافه کردن رابرت اف‎ کندی جونیور، کرنل وست و جیل استاین به نامزد‌های حزب ثالث و مستقل، ترامپ همچنان با ۴۴ درصد نسبت به رئیس‌جمهور فعلی، به ترتیب ۴۴ تا ۴۰ درصد برتری داشت؛ این نظرسنجی نشان داد که کندی ۷ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که وست و استاین هر کدام تنها یک درصد آرا را کسب کردند.

انتخابات آمریکا؛ ترامپ فاصله خود را با بایدن در ایالت‌های کلیدی افزایش داد

مشکلات بایدن در آستانه انتخابات آمریکا

مشکلات بایدن به دلیل نارضایتی رای دهندگان از اقتصاد، شکاف در حزب او درباره رژیم صهیونیستی و جنگ غزه و نگرانی‌های مداوم در مورد سن او سنگین‌تر شده است.

در یک نظرسنجی اخیر بایدن دارای محبوبیت ۴۰ درصدی است، در حالی که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی او را به عنوان رئیس‌جمهور  تایید نمی‌کنند.

انتخابات آمریکا؛ ترامپ فاصله خود را با بایدن در ایالت‌های کلیدی افزایش داد

ترامپ با چه مشکلاتی مواجه است؟

ترامپ تنها رئیس‌جمهور در آمریکاست که دو بار استیضاح شده است؛ دومین استیضاح او به دلیل تحریک شورش در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ کنگره بود.

او همچنین تنها رئیس‌جمهوری است که در یک محاکمه جنایی متهم شده است؛ محاکمه ترامپ در نیویورک در حال پایان است و ترامپ در ۳ پرونده دیگر نیز متهم شده و مجموع اتهام‌ها علیه وی به ۸۸ مورد رسیده است.

با وجود این، نیکی هیلی، جدی‌ترین رقیب ترامپ و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، به‌تازگی اعلام کرد که به ترامپ رای خواهد داد.

شاید اوضاع برای ترامپ نسبتا خوب به نظر برسد، اما موارد بزرگی وجود دارد که هنوز ممکن است بر وضعیت ترامپ در انتخابات تاثیرگذار باشد.

نظرسنجی اخیر‌ ای‌بی‌سی/ایپسوس با یافته‌های خود توجه افکار عمومی را جلب کرد؛ این نظرسنجی نشان می‌دهد در صورت محکوم شدن ترامپ، از هر ۵ حامی، یک نفر ممکن است در حمایت خود از او تجدیدنظر کند.

در نیویورک باید به‌زودی حکم صادر شود. قاضی خوان مرچان انتظار دارد که بحث پایانی روز سه‌شنبه آینده آغاز شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *