یک هزارو ۷۸۹ مددجوی استان خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند

15:29 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک هزارو ۷۸۹ مددجوی استان خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در دهه کرامت یک هزارو ۷۸۹ نفر از مددجویان واجد شرایط استان از امتیاز ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در بازدید از زندان دزفول که به همراه جمعی از معاونین خود و مدیران قضایی شهرستان‌های دزفول، شوش، کرخه و الوار گرمسیری برگزار شد، گفت: پیرو تاکیدات رئیس قوه قضاییه در مورد بازدید‌های دوره‌ای و مناسبتی از زندان‌ها و بررسی شرایط مددجویان، در دهه کرامت بازدید‌های متعددی صورت گرفت که نتیجه آن برخورداری یک هزارو ۷۸۹ مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی (پابند) بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از زندان و بررسی وضعیت زندانیان به‌صورت مستمر باید در دستور کار مدیران قضایی باشد، زیرا محکومانی که در حال تحمل حبس هستند باید به‌صورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرند و نتیجه اقدامات اصلاحی زندان سنجیده شود.

دهقانی با قدردانی از تلاش ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان و نیز کمک‌های خیرین و همراهی شکات و صاحبین حق در پرونده‌ها، گفت: با تلاش صورت گرفته در این دهه پر خیر و برکت، زمینه آزادی ۳۹ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی ۲۰۹ نفر از زندانیان معسر و نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به سیاست حبس‌زدایی قوه قضاییه، تصریح کرد: فضای زندان‌ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومین شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایطی که اصلاح شده و یا زمینه اصلاح آنان در بیرون از زندان وجود دارد، می‌توان این هدف را به تحقق رسانده و زمینه اصلاح سایر محکومین را با ایجاد فضای مراقبتی، حرفه‌آموزی و اشتغال و نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، فراهم کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی‌گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به‌عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

در این بازدید چند ساعته، رئیس کل دادگستری خوزستان و هیئت همراه وی، ضمن حضور در بند‌های مختلف زندان و بررسی شرایط رفاهی و بهداشتی مددجویان با ۳۲۰ نفر از زندانیان دیدار و علاوه بر ملاقات حضوری با ۳۲ نفر از آنان، ۶۰ درخواست مکتوب را نیز رسیدگی و دستورات مقتضی را صادر کردند.

در پایان نیز شش نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد ندامتگاه دزفول با حمایت ستاد دیه، گذشت شکات و کمک خیرین، آزاد شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *