گفت‌وگو|

رئیس کل دادگستری خوزستان: کمک‌های خیرین به انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان ۳۴ درصد رشد داشت

18:42 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: کمک‌های خیرین به انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان ۳۴ درصد رشد داشت
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از افزایش ۳۴ درصدی کمک‌های خیرین به انجمن‌های حمایت از زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با میزان، درباره حمایت از زندانیان و خانواده های آن ها اظهار کرد: انجمن‌های حمایت از زندانیان نیز در جهت هدف اصلاح و بازاجتماعی شدن زندانیان و هچنین حرفه‌آموزی به آنها، راهنمایی و پیدا کردن شغل برای زندانیانی که پس از اجرای محکومیت، توانایی تهیه شغل ندارند و نیز تامین آسایش و بهداشت خانواده زندانیان و دستگیری‌های دیگر نسبت به آنان تاسیس شد و امروز ۱۰ انجمن در استان خوزستان فعالیت دارد.

وی افزود: این انجمن‌ها با دعوت از اشخاص نیکوکار و علاقمند به حمایت از زندانیان، اقدامات قابل توجهی را در راستای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده آنان در زمان حبس انجام می‌دهد.

دهقانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۹۴ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از خیرین جمع‌آوری شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۶۰ میلیارد رسید و رشدی معادل ۳۴ درصد داشت.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در دو ماهه سال جاری نیز از سوی خیرین و شرکت‌های صنعتی استان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به این انجمن کمک شد که به طور میانگین نسبت به سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته و انتظار می‌رود در مناسبت‌های مختلف دیگر شاهد افزایش رشد این کمک‌ها باشیم.

۳ هزارو ۲۳۲ خانوار تحت پوشش در استان خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان تعداد خانوار تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان استان را ۳ هزارو ۲۳۲ خانوار برشمرد و گفت: سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۲۱ مورد خدمت اعم از اعطای کالای اساسی اولیه زندگی، کمک هزینه‌های درمانی، اعطای بن غیرنقدی، پوشاک و لوازم التحریر و کمک هزینه‌های دیگر به این خانوار‌ها اعطا شد.

دهقانی افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت و عمل به قانون جوانی جمعیت، ۴۷ فقره جهیزیه و ۵۵ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجویان ندامتگاه‌های استان اعطا شد. همچنین ۹۱ مورد هزینه شیرخشک برای خانواده‌های دارای نوزاد در نظر گرفته و پرداخت شد.

وی گفت: بدون شک انجمن‌های حمایت از زندنیان برای افزایش فعالیت در این مسیر، نیازمند همراهی خیرین و شرکت‌ها هستند و هر اقدامی در این زمینه به کاهش چرخه جرم و آسیب‌های اجتماعی، ارتقای امنیت و رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان کمک می‌کند.

دهقانی تاکید کرد: رسانه‌های جمعی با تبیین این مسائل، نقش قابل توجهی در روشن‌سازی افکار عمومی و ترغیب خیرین و نیکوکاران به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به این انجمن‌ها دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *