معاون اول قوه قضاییه با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد

13:55 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اول قوه قضاییه با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد
معاون اول قوه قضاییه به همراه تعدادی از مسئولان قضایی با رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت همراه که به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی به کشور سفر کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه به همراه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه و کاظم غریب‌آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه امروز شنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت همراه دیدار کردند.

در این دیدار که با هدف توسعه و تعمیق همکاری‌های حقوقی و قضایی میان ۲ کشور انجام شود، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حضور هیئت عراقی اظهار کرد: از ابراز لطف، محبت و همدردی که به دلیل سانحه سقوط بالگرد با ملت ایران داشتید کمال قدردانی و تشکر را دارم امیدوارم که این اتحاد سبب پیوستگی، همبستگی میان مسلمانان شود تا بتوانیم از طریق این اتحاد کار بزرگی را برای دنیای اسلام انجام دهیم.

وی افزود: دنیای امروز بیش از گذشته نیاز به این همبستگی دارد در مقابل این ظلم و جنایتی که اسرائیل در مورد مردم و مسلمان‌ها دارد به این اتحاد نیاز داریم تا در مقابل دشمن صف آرایی داشته باشیم و از حقوق ملت و حقوق مردم غزه دفاع کنیم.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در این دیدار اظهار کرد: از سوی خود و اعضای هیئت عراقی مراتب تسلیت خود را به ملت، دولت و رهبری ایران و به طور ویژه به قوه قضاییه ابراز می‌دارم. به علت پیوند دوستی که میان ما و شهید ابراهیم رئیسی برقرار بود اندوه ما برای فقدان ایشان مضاعف و دوچندان است. 

وی افزود: حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهانش هم مانند صاعقه‌ای بر جان و دل ما فرود آمد، ولی اعتراضی به قضا و قدر خداوند نمی‌توانم کنیم انشالله ایشان و همراهانش نیز به سایر شهدا و بزرگانی که در راه حق شهید شدند ملحق شوند.

رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت: وظیفه ما بود که در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنیم، همدرد شما و شریک رنج و غم شما هستیم در این ماتمی که پیش آمده است خود را نیز صاحب عزا می‌دانیم.

وی ادامه داد: قضات بغداد نیز در این هیئت حضور دارند آن‌ها نیز آمادگی دارند که میزبان شما در کاظمین باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *