رئیس کل دادگستری استان مرکزی: اجرای صحیح و سریع دستورات و احکام قضایی در گرو آموزش مستمر ضابطین است

9:39 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: اجرای صحیح و سریع دستورات و احکام قضایی در گرو آموزش مستمر ضابطین است
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه اجرای دستورات قضایی و اجرای احکام که یکی از حساس‌ترین بخش رسیدگی سیستم قضایی است باید به بهترین شکل ممکن انجام گیرد، گفت: ضرورت دارد، ضابطین مستمراً تحت آموزش و نظارت قرار داشته باشند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به حوزه قضایی بخش زالیان و در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این بخش با تأکید بر اهمیت اجرای درست احکام صادره و تأثیر آن بر جامعه، اظهار کرد: اجرای دستورات قضایی و اجرای احکام که یکی از حساس‌ترین بخش رسیدگی سیستم قضایی است باید به بهترین شکل ممکن انجام گیرد که بخش زیادی از آن به عهده ضابطین است؛ لذا ضرورت دارد، ضابطین مستمراً تحت آموزش و نظارت قرار داشته باشند تا شاهد اجرای سریع، درست و مطلوب دستورات و احکام قضایی باشیم.

وی افزود: رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید با نظارت و تعامل مناسب با ضابطین به این امر کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تأکید بر اینکه پایین آمدن آمار موجودی پرونده در شعب، موجب تسریع در رسیدگی و رضایت‌مندی شهروندان می‌شود، بیان کرد: باید تلاش شود تا آمار شعبی که به لحاظ موجودی پرونده جز شعب نامتعارف محسوب می‌شود به حدنصاب لازم برسد.

وی تصریح کرد: هدف دستگاه قضا ارتقای رتبه عملکردی دادگستری استان مرکزی است و در این میان رسیدگی به پرونده‌های مسن از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی با تاکید بر لزوم برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، اظهار کرد: خوش اخلاقی و حسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب اجرای احکام ادامه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت تبین سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی برای مردم خاطر نشان کرد: مدیران قضایی در تمامی حوزه‌ها با حضور در مجامع عمومی و دیگر نهاد‌ها و ادارات به بیان برنامه‌های پیش روی دستگاه قضا و تشریح و تبیین سیاست‌های محوری و کلان قوه قضاییه بپردازند تا افکار عمومی بیش از پیش در جریان این برنامه‌ها قرار گیرند و مسیر برای اجرای آن هموار شود.

گفتنی است حضور در گلزار مطهر شهدای این شهرستان و ادای احترام به شهدای والامقام، نشست مشترک با قضات دادگستری زالیان، بازدید از شورای حل اختلاف و بازدید از مجتمع قضایی شهر مهاجران از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کل و هیئت ارشد قضایی استان به شهرستان زالیان بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *