فرمانده کل سپاه: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در «و‌عده صاد‌ق» درخشیدند

13:54 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۲۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده کل سپاه: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در «و‌عده صاد‌ق» درخشیدند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور ۶۳ هیئت عالی رتبه از سراسر جهان برای تجلیل از مقام والای این شهیدان نشان‌دهنده ابعاد عظیم نفوذ و تاثیر شخصیت این انسان‌های بزرگ در عرصه بین‌الملل است، رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید انسان‌های قوی، انقلابی، مردمی و مومن بودند.

خبرگزاری میزان - سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس جمهور که با حضور باشکوه مردم در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: بعثتی در قلوب ملت ایران صورت گرفته است تمام ملت به یکدیگر پیوسته‌اند. دریای مواجی از عاطفه و احساس عمیق در میان ملت ما موج می‌زند آنچه که اهمیت دارد این است که این شخصیت‌های بزرگی که در سانحه خدمت‌رسانی به ملت عزیز ایران به شرف شهادت نائل آمدند همگی شخصیت‌های معیار، رفیع، معنوی، معنا بخش، الهام‌آفرین، پرتلاش، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، مردم‌دار، مردم‌دوست، خالص، بی‌ریا، متواضع، وارسته، اهل عبادت بودند انسان‌هایی که یک لحظه را برای ملت عزیز ایران از دست نمی‌دادند.

وی افزود: من با شخصیت و خط سیر عمل تعدادی از این عزیزان سال‌ها آشنا هستم و این را می‌توانم بگویم که خداوند گلچین کرد و بخشنده‌ترین ایثارگرترین انسان‌های ما را به محضر خود دعوت کرد و آن‌ها در جوار خود مأوا داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید رئیسی یک شخصیت الهی و آسمانی داشت و معیار یک رئیس جمهور کامل بود که در شبانه‌روز دغدغه مردم را داشت و جلسات او تا نیمه‌های شب ادامه داشت و از ابتدای اذان صبح وارد عرصه خدمت می‌شد. شهید رئیسی در این دوران کوتاه ۳ ساله ریا‌ست جمهوری عرصه‌های وسیعی از یک شخصیت ملی را برای ایران ساخت و تلاش کرد کشور را از تاثیر تحریم‌ها نجات دهد و در این امر موفق بود، شهید رئیسی کارخانه‌های تعطیل شده را احیا و راه اندازی کرد، به روستا‌ها سر می‌کشید و خدمات بهداشتی، درمانی آموزش و پرورش ارائه می‌کرد، ایران را از تحریم خارج کرد، او منزلت بین‌المللی ایران را در جهان رشد داد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: میدان داری رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ما امروز یک اعتبار و اقتدار مثال زدنی است اینکه مشاهده می‌کنید ۶۳ هیئت عالی رتبه از سراسر جهان برای تجلیل از مقام والای این شهیدان به ایران سفر می‌کنند نشان دهنده ابعاد عظیم نفوذ و تاثیر شخصیت این انسان‌های بزرگ در عرصه بین الملل است آن‌ها انسان‌های قوی، انقلابی، مردمی و مومن بودند. شهید امیرعبداللهیان شجاع قاطع و قوی بود از هیچکس جز خداوند نمی‌ترسید او را در صحنه‌های زیادی آزموده‌ایم او در و‌عده صاد‌ق واقعا درخشید و در مقابل فشار‌های سیاسی و بین المللی کشور‌ها و قدرت‌های مقابل و متفاوتی ایستاد؛ فهم سیاسی بالایی داشت و منطق انقلاب و نظام ایران را در دنیا ترویج می‌کرد؛ این شهید واقعا متواضع، مومن، جدی و سخن کوش بود.

وی گفت: شهید آل هاشم با مردم زندگی می‌کرد در سختی‌های آن‌ها سهیم و زبان دل مردم بود با آن‌ها به سادگی سخن می‌گفت؛ شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی خستگی‌ناپذیر و نمونه یک عنصر اجرایی قدرتمند بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آن برادر شهید عزیزی که امروز در حال بدرقه او تا عرش اعلی هستید سردار سرتیپ پاسدار شهید سید مهدی موسوی کسی که ییش از ۱۵ سال او را می‌شناسم، این شهید یک پاسدار فداکار، غیرتمند، جوانمرد، از جان گذشته، مهربان، مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود؛ او برای جان فدا بودن رئیس جمهور پیشگام بود و بار‌ها مجروح شد و با پای شکسته در میدان حضور داشت در تمام سفر‌ها همراه رئیس جمهور بود تا اجازه دهد دولت ما با آزادی عمل در امنیت و آرامش کامل به خدمت خود ادامه دهد. شهید موسوی به پاسداری خود ایمان داشت، او در میدان عمل جدی بود عمل می‌کرد، گاهی اعضا و جوارحش پاره می‌شد، اما برای مردم از همه چیز می‌گذشت.

وی ادامه داد: سردار شهید سید مهدی موسوی در بسیاری از موضوعات اولین و در بسیاری از موضوعات آخرین بود، در پذیرش خطر، در پیشگامی در میدان، در مهر ورزی و مهربانی به زیر دستانش اولین بود، اما وقتی میدان را می‌خواست به سوی خانه ترک کند آخرین بود. شهید موسوی یک انسان کاملاً وارسته یک شخصیتی که پایان نداشت سختی‌ها را به جا می‌خرید و گلایه هم نمی‌کرد. کار او فقط حفظ جان رئیس جمهور نبود بلکه باید امنیت نهاد ریاست جمهوری، سفر کلی هیئت دولت، امنیت عمومی نقطه‌ای که سفر می‌کرد را فراهم کند. این ماموریت‌ها فرماندهان بسیار قدرتمند، رشید، شجاع، پاک باخته، ازجان گذشته، مومن و صبور و می‌خواهد.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: برای ما باور کردنی نبود که این کاروان خدمت صادقانه این چنین ناگهانی به عرش اعلی پر بکشند و خداوند آن‌ها را در جوار خود مأوا دهد. امروز به برکت این شخصیت‌های بزرگ در یک تراز و ارتفاع رفیعی از شخصیت ملی و بین المللی هستیم بیشتر از همیشه مردم ما متحدتر و به نظام معتقدتر هستند به رهبری معظم انقلاب اسلامی متکی تر، دلبسته‌تر و دلداده‌تر هستند. مردم ما امروز بیش از هر زمان دیگری دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شخصیت جهانی ما امروز در سطح یک قدرت بزرگ رشد یافته است ما در قدرت دفاعی قادر شده‌ایم به قلب سیاسی استکبار حمله کنیم. شهید رئیسی در عملیات وعده صادق واقعا از خود شجاعت غیرقابل وصفی از خود نشان داد او رئیس شورای عالی امنیت ملی بود؛ با دیپلماسی قدرتمند دولت توانستیم به قلب ا‌ستکبار حمله کنیم این دولت ما توانسته بود مشروعیت سیاسی نظام را برای آن عملیات بزرگ ایجاد کند و دستگاه دیپلماسی با قدرت امیرعبداللهیان به خوبی این مسئولیت را انجام داد.

وی ادامه داد: مسائل کشور ما در مسیر حل شدن بود همه چیز سر جای خود قرار گرفته بود و کشور در مسیر پیشرفت قرار داشت البته با شهادت این عزیزان هیچ چیزی عوض نشده است و اقتدار ایران به برکت رهبری امام خامنه‌ای ادامه خواهد داشت و از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم و این را بدانید دشمن در تمام مقاطع گذشته همه استعداد خود را به کار گرفته تا به ایران ضربه بزند؛ اما همین دشمنان در تمام عرصه‌ها ناکام مانده‌اند.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: خلبانان شهید که در این سانحه به شهادت رسیدند نجیب و بسیار باتجربه بودند پرواز همیشه با مخاطره همراه است، با همراهی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خانواده این شهیدان سر زدیم؛ خانواده آن‌ها را بسیار مصمم، بلند قامت، برافراشته، مستحکم و با قلب‌های مطمئن راضی از شهادت عزیزانشان دیدیم و این برای ما افتخار است یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهادت این کاروان شهید خدمت انسجام، برانگیختگی، حس وفاداری و روح ایمان را در مردم ما زنده کرد ملت ایران چند روزی است که اشکبار شهدای خدمت هستند، ملت ایران در این چند روز حماسه آفریدند و به عنوان خادم و سرباز کوچک شما کف پای همه مردم را زمانی که به تشییع این عزیزان می‌روید را می‌بوسم؛ هیچ ملتی در عالم به این اندازه وفادار، مهربان، با عاطفه و پر احساس نیست روح زندگی همه مسئولان شما مردم هستید و دوست داریم در راه شما فدا شویم. من صمیمانه از همه مردم ایران که این روز‌ها افتخاری جهانی خلق کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *