گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: اورونوف یکی از بازیکنان موثر تاریخ لیگ است/ تنها ترس من دیدار مقابل شمس‌آذر است

1:30 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۵۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فنونی‌زاده: اورونوف یکی از بازیکنان موثر تاریخ لیگ است/ تنها ترس من دیدار مقابل شمس‌آذر است
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تا زمانی که کمک داور ویدیویی وارد فوتبال ما نشود؛ چگونه می‌توانیم ادعا کنیم که فوتبال حرفه‌ای داریم.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار آینده پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، اظهار داشت: از آنجایی که سقوط استقلال خوزستان مسجل نشده آن‌ها برای رهایی از قعر جدول به مصاف سرخپوشان خواهند آمد. اگر در همان نیمه اول و در دقایق ابتدایی به گل برسیم در پایان پیروز خواهیم بود. 

وی در ادامه گفت: استقلال خوزستان از لحاظ نفرات به احتمال فراوان نمی‌تواند حملات پر دامنه روی دروازه سرخپوشان انجام دهد و به همین دلیل روی ضربات ایستگاهی سعی در باز کردن دروازه پرسپولیس خواهد داشت. ما باید نهایتاً در ۲۵ دقیقه ابتدایی مسابقه گل اول را به ثمر برسانیم تا با خیال راحت بازی کنیم. استقلال خوزستان اگر گل اول را دریافت کند سر تا پا حمله می‌شود و از همین موقعیت می‌توانیم استفاده کنیم و روی ضد حملات به گل‌های بعدی برسیم. 

*تعویق لیگ خللی در آمادگی بازیکنان نخواهد داشت

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با تعویق مسابقات لیگ برتر و فشردگی آن، تصریح کرد: بعید می‌دانم تعویق مسابقات خللی در آمادگی بازیکنان ایجاد کند. به نظر من تمرینات مرتب بوده است و از آنجایی که اوسمار یک مربی با تجربه است قطعاً نمی‌گذارد تا بازیکنان از شرایط مسابقه دور شوند. هر اتفاقی که افتاده شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است و آن تیمی برنده خواهد شد که بتواند این شرایط را به خوبی کنترل کند. از نبود عبدالکریم حسن و سعید صادقی آگاه هستم و به نظرم اوسمار می‌تواند با مهره‌هایی که در اختیار دارد این خلاء را پر کنند.

*هرچقدر برای اورونوف هزینه کنند نوش جانش

فنونی‌زاده با بیان اینکه مدیریت باید تمام تلاشش را برای حفظ اورونوف انجام دهد، عنوان کرد: اورونوف یکی از بازیکنان موثر تاریخ لیگ برتر است و باید از آن شخصی که این بازیکن را به پرسپولیس معرفی کرد تشکر کرد و همچنین از رضا درویش بابت جذب چنین بازیکن با کیفیتی تشکر کرد. اورونوف بازیکنی نیست که روی زمین بماند و با اینکه یک سال با پرسپولیس قرارداد دارد مدیریت باید تلاش کند تا قرارداد وی را طولانی مدت تمدید کند. هر چقدر برای اورونوف هزینه کنند نوش جانش! به تدابیر درویش اعتماد دارم و پیشنهادم این است که با این بازیکن جوان یک قرارداد ۳ ساله را امضا کند.

*کشورهای سطح پایین var دارند، اما ما نداریم

وی در ارتباط با کیفیت لیگ برتر و داوران آن، متذکر شد: تا زمانی که کمک داور ویدیویی وارد فوتبال ما نشود چگونه می‌توانیم ادعا کنیم که فوتبال حرفه‌ای داریم. واقعیت این است که کشور‌هایی مثل بنگلادش، هند و دیگر کشور‌هایی که از لحاظ فوتبالی در سطح ۲ یا ۳ هستند این تکنولوژی را دارند. در این شرایط که هزینه‌های بازیکنان بسیار بالا رفته از نظر من با مبلغ قرارداد یک بازیکن در ایران می‌شود یک دستگاه var را وارد کرد. به نظر من هیچ نوع فوتبال حرفه‌ای در ایران شاهد نیستیم و از گذشته تاکنون فقط شماره‌هایمان تغییر کرده است. 

*اوسمار مرد روز‌های سخت نیست

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با بیان اینکه اوسمار مرد روز‌های سخت نیست، خاطرنشان کرد: اوسمار مربی با کیفیتی است، اما باید با قدرت تا آخر فصل به کارش ادامه دهد. اوسمار به محض آمدنش یک جام حذفی را هم از دست داد. به نظرم او اگر دوست دارد در پرسپولیس بماند به عنوان یک دستیار در کنار یک مربی بزرگ به کار خودش ادامه دهد، این چیزی است که به نفع باشگاه خواهد بود. از ۳ بازی آینده ۲ بازی در ورزشگاه آزادی خواهد بود. من یک مقدار از بین ۳ بازی آینده از تیم فوتبال شمس آذر قزوین ترس دارم. از نظر من بازیکنان تجربه کافی برای تقابل با ۳ تیم پیش رو را خواهند داشت. به نظرم استقلال مقابل نساجی امتیاز از دست خواهد داد و این بهترین شانس برای ما خواهد بود تا به صدر جدول برسیم و اگر این اتفاق بیفتد دیگر این جایگاه را از دست نخواهیم داد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *