گفت‌وگو|

نوری: خیلی‌ها تلاش می‌کنند استقلال این فصل قهرمان نشود/ با آمدن VAR کاسبی دلالان کساد می‌شود

1:00 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۵۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نوری: خیلی‌ها تلاش می‌کنند استقلال این فصل قهرمان نشود/ با آمدن VAR کاسبی دلالان کساد می‌شود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با وجود چنین منابع مالی اگر کمک داور ویدیویی را نمی‌آورند قطعاً نمی‌خواهند اتفاقی برای جیبشان بیفتد.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار آینده استقلال مقابل نساجی مازندران در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: بازی سختی مقابل شاگردان الهامی خواهیم داشت. قطعاً در این مسابقه از لحاظ تماشاگر مظلوم واقع خواهیم شد. از گذشته تاکنون هر وقت در قائمشهر به مصاف نساجی رفتیم یک سری حواشی به وجود آمد.

وی ادامه داد: کار بسیار دشواری را مقابل نساجی خواهیم داشت. ۳ بازی باقیمانده برای تمام تیم‌های لیگ برتر سخت خواهد بود. شاگردان نکونام به سمت قهرمانی پیش می‌روند و بسیاری در تلاش هستند که استقلال این فصل قهرمان نشود. روی کاغذ مشخص است که استقلال بهترین و شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی این فصل است. نساجی در منطقه سقوط قرار دارد و یک امتیاز هم می‌تواند آن‌ها را نجات دهد و از این رو ما کار دشواری خواهیم داشت. 

*لیگ ما تنها از نظر مالی حرفه‌ای است

پیشکسوت تیم فوتبال در رابطه با تعویق مسابقات لیگ برتر، تصریح کرد: زمانی که یک تیم برای یک مسابقه برنامه‌ریزی می‌کند و نکات فنی را پشت سر می‌گذارد موضوعاتی مثل تعویق مسابقات می‌تواند روی کیفیت آن‌ها تأثیر منفی بگذارد، اما به هر حال این تصمیم اجتناب‌ناپذیر بود و برای همه تیم‌ها اتفاق افتاد. امیدوارم کادر فنی آبی‌پوشان با برنامه و تمرکز بالایی به مصاف نساجی بروند. 

نوری با بیان اینکه لیگ ما تنها از نظر مالی حرفه‌ای است، عنوان کرد: لیگ ما از نظر پولی حرفه‌ای است شما اگر دقت کنید می‌بینید که یک بازیکن مبالغ نجومی و میلیاردی دریافت می‌کند، اما متأسفانه سقفی برای این موضوع تعیین نشده. با اینکه همواره از سقف قرارداد‌ها صحبت می‌کنند، اما این موضوع فقط برای استقلال صدق می‌کرد و تنها تیمی که به آن پایبند بود آبی‌پوشان بودند. اگر بخواهیم از نظر مالی لیگ را ارزیابی کنیم چرا که نه لیگ ما حرفه‌ای است و به این سبب یک عده بازیکن بی‌کیفیت پول‌های نجومی می‌گیرند. اگر همین پول‌ها را برای زیرساخت‌ها و یا زمین تمرینی هزینه می‌کردند ارزش بیشتری داشت تا اینکه یک عده بازیکن بنجل پول‌های میلیاردی بگیرند و بروند. 

*تمام چیدمان داوری‌ها در لیگ برتر مهندسی شده است

وی در ارتباط با داوری مسابقات لیگ برتر در این فصل، متذکر شد: ما متأسفانه یکی از ضعیف‌ترین کمیته‌های داوران را داریم. هر کسی هم که در این کمیته مقامی می‌گیرد مشکل ایجاد می‌شود. متأسفانه چیدمان داوری‌ها برای مسابقات لیگ برتر تماماً مهندسی شده است. بسیاری از تیم‌ها زحمت می‌کشند و برای یک مسابقه تمرینات پرفشاری را طی می‌کنند، اما متأسفانه به خاطر یک اشتباه داوری زحماتشان به هدر می‌رود. به شخصه از داوری مقابل نساجی ترس دارم. امیدوارم حیدری با وجدان سوت بزند و به گونه‌ای این دیدار را قضاوت کند که شب به راحتی بخوابد. با آمدن وی ای آر‌ کاسبی خیلی از دلالان کساد می‌شود. سطح پایین‌ترین لیگ‌های آسیا هم کمک داور ویدیویی دارند. با وجود چنین منابع مالی اگر کمک داور ویدیویی را نمی‌آورند قطعاً نمی‌خواهند اتفاقی برای جیبشان بیفتد.

*برخی برنامه‌های تلویزیون به فکر ضربه زدن به استقلال هستند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه تاکید کرد: همواره از گذشته تا امروز گفته‌ام که برخی برنامه‌های تلویزیون به فکر ضربه زدن به استقلال هستند و کسانی که از طرف باشگاه استقلال در این برنامه حضور پیدا می‌کنند به نوعی خیانت به باشگاه کردند. با مستندات می‌توانم ثابت کنم که این برنامه‌ها همه کار انجام می‌دهند تا استقلال را در این شرایط حساس به زمین بزنند و وارد حاشیه کنند. در زمان سرمربی‌گری فرهاد مجیدی این برنامه تحریم شد و اکنون بار دیگر بازیکنان و کادرفنی در این برنامه حضور پیدا می‌کنند که این در نوع خود برای باشگاه تأثیر منفی دارد. امیدوارم دیگر در این برنامه شرکت نکنیم.

*متأسفانه مدیریت قبلی مشکلات زیادی را برای باشگاه به وجود آورد

نوری در پایان با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس هر ۲ بازی‌های سختی را تا پایان فصل خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مسیر قهرمانی دشوار خواهد بود و هر ۲ تیم قرمز و آبی شرایط آسانی را برای کسب قهرمان نخواهند داشت. اگر استقلال ۳ تا بازی خود را هم نبرد باز هم تنها تیم شایسته قهرمانی در این فصل خواهد بود. تا همین جا هم از کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم و جواد نکونام که از ابتدای فصل تاکنون با وجود تمام مشکلاتی که از جهت جذب بازیکن و نیمکت خالی مواجه بود با قدرت تیم را در صدر جدول نگه داشت. متأسفانه مدیریت قبلی مشکلات زیادی را برای باشگاه به وجود آورد و وقتی می‌گویم استقلال شایسته قهرمانی است به این دلیل است که آن‌ها با وجود تمام این مشکلات تا به اینجا با صلابت بازی کردند. این تیم زحمات زیادی کشیده و هر اتفاقی هم بیفتد این تیم برای ما قهرمان خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *