زاکانی: بهره‌برداری کامل از خط ۹ مترو حداقل چهارسال زمان نیاز دارد/ شرکت ساختمانی چینی تنها تامین‌کننده مالی خرید اتوبوس است

11:39 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۶۲
زاکانی: بهره‌برداری کامل از خط ۹ مترو حداقل چهارسال زمان نیاز دارد/ شرکت ساختمانی چینی تنها تامین‌کننده مالی خرید اتوبوس است
شهردار تهران ضمن اشاره به اینکه امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود، گفت: بهره‌برداری کامل از خط ۹ حدود ۴ تا ۵ سال طول می‌کشد، اما هر قطعه‌ای که متصل شود، افتتاح می‌شود.

خبرگزاری میزان - علیرضا زاکانی امروز، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود که از چیتگر تا دولت آباد ادامه دارد و خطوط مختلف تهران را به هم متصل می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه عملیات عمرانی خطوط ۸ و ۱۰ نیز پیش از نوروز آغاز شده است، ادامه داد: خط ۹ خط سومی است که عملیات عمرانی‌اش را آغاز کرده‌ایم، عملیات عمرانی خط چهارم را نیز طی هفته آینده‌ آغاز می‌کنیم و بهره‌برداری از کل خطوط مترو تهران عملیاتی می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر خط مترو ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: خط ۹ حدود ۴۰ کیلومتر است و بیش از ۱۲۰ همت را به خود اختصاص داده است.

زاکانی بیان کرد: بهره‌برداری کامل از خط ۹ حدود ۴ تا ۵ سال طول می‌کشد، اما هر قطعه‌ای که متصل شود، افتتاح می‌شود.

وی توضیح داد: شرکت ساختمانی چینی که گفته می‌شود ما از آن‌ها اتوبوس خریده‌ایم فقط شرکت تامین مالی‌کننده است و هیچ ربطی به تامین خودرو ندارد و آن فرد حرف‌های نادرست و غیرکارشناسی زده بود. مثل خطوط یک، ۲ و ۳ مترو که توسط یک شرکت نظامی چینی تامین مالی شده بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نکته دیگری که وجود داشت محرمانگی این قرارداد است، گفت: این قرارداد از بعد طرف خارجی محرمانه است و به همین دلیل تنها باید از طریق دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار گیرد و همه دستگاه‌های مسئول از قرارداد خبر دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *