رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی استان فارس به درخواست‌های ۸۳ نفر در دیدار مردمی رسیدگی کردند

15:15 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان فارس به درخواست‌های ۸۳ نفر در دیدار مردمی رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری، مسئولان و معاونین قضایی دادگستری استان فارس درخواست‌های ۸۳ نفر از مراجعان بررسی و در با در نظر گرفتن حقوق طرفین دعاوی دستورات پیگیری از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس صادر کردند.

خبرگزاری میزان- در جلسه دیدار مردمی این هفته رئیس کل دادگستری، مسئولان و معاونین قضایی دادگستری استان فارس درخواست‌های ۸۳ نفر از مراجعان بررسی و در با در نظر گرفتن حقوق طرفین دعاوی دستورات پیگیری از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه دیدار عمومی این هفته در حوزه ریاست دادگستری فارس از سفر یک روزه به حوزه قضایی فیروزآباد و ملاقات با مردم و مسئولان این شهرستان خبر داد و افزود: ملاقات عمومی و حضور در جمع مردم از برنامه‌های محوری دستگاه قضا در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه است و استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای این برنامه همواره حضور در جمع مردم را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه، همواره بر حضور در میان مردم و استفاده و به کارگیری از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه قضایی در راستای خدمت به مردم، تأکید ویژه دارند یادآور شد: علاوه بر ملاقات‌های عمومی در دادگستری استان و مجتمع‌های قضایی شیراز، زمینه اجرای برنامه دیدار‌های عمومی تحت عنوان میز خدمت و با محوریت رئیس دادگستری شهرستان در تمامی حوزه‌های قضایی استان فراهم شده است تا از مفسده‌های احتمالی ناشی از عدم دسترسی به مسئولان قضایی جلوگیری شود. 

رئیس کل دادگستری استان فارس اجرای شیوه‌های جدید ارتباط مردم با دستگاه قضایی و پیگیری امور مراجعان و همچنین دریافت بازخورد از صدور دستورات صادر شده را از جمله طرح‌های در دستور کار حوزه ریاست دادگستری فارس خواند و افزود: دستورات صادر شده در ملاقات‌های عمومی مورد رصد مدیریت ارشد قضایی استان است و عدم توجه به دستورات صادر شده بدون توجیه قانونی قابل پیگیرد است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیریتی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی را میزان حضور آنان در بین مردم در مجامع عمومی و مساجد عنوان کرد و افزود: حضور در میان مردم وگوش فرا دادن به حرف‌های مردم و شنیدن شدن مشکلات توسط مسئولان علاوه بر اینکه فرصتی برای احقاق حقوق افراد فراهم می‌کند می‌تواند به گسترش دیدگاه‌های اجتماعی قضات نیز کمک کند.

گفتنی است متقاضیان ملاقات عمومی با رئیس کل دادگستری فارس می‌توانند در روز‌های ابتدایی هر هفته در ساعات اداری با در دست داشتن آراء و مستندات خود به دفتر قاضی حوزه ریاست دادگستری فارس واقع در میدان شهدا مراجعه و نسبت به اخذ نوبت ملاقات اقدام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *