رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۱۳۵ هزار جلسه رسیدگی قضایی به صورت الکترونیکی در دادگستری استان اصفهان برگزار شد

11:21 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۷۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۱۳۵ هزار جلسه رسیدگی قضایی به صورت الکترونیکی در دادگستری استان اصفهان برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۱۳۵ هزارو ۴۷۴ مورد جلسه رسیدگی پرونده‌های قضایی در دادگستری استان اصفهان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا کنون با تلاش همکاران معاونت فناوری اطلاعات دادگستری کل استان و همکاری سازمان زندان‌ها تعداد ۱۲۱ هزارو ۲۳۱ مورد دادرسی الکترونیکی با زندانیان در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: از حدود ۱۲۱ هزارو ۲۳۱ هزار مورد دادرسی الکترونیکی با زندانیان ۳۷ هزارو ۱۹۳ مورد مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

رئیس دادگستری استان اصفهان با اشاره به آمار برگزاری جلسات الکترونیکی دادگاه با اصحاب دعوی، ادامه داد: دادگستری استان اصفهان جهت رفاه حال طرفین دعوی که در خارج از کشور یا شهر‌های دور از محل برگزاری دادگاه حضور دارند و یا اینکه به هر دلیل شرایط حضور فیزیکی در شعبه رسیدگی کننده به پرونده را ندارند؛ با فراهم ساختن زیرساخت‌های برگزاری جلسات الکترونیکی دادگاه، از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۲۴۳ مورد دادرسی الکترونیکی برگزار کرده که ۱۱ هزارو ۱۰۵ مورد آن مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده است.

گفتنی است از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۱۳۵ هزارو ۴۷۴ مورد جلسه رسیدگی پرونده‌های قضایی در دادگستری استان اصفهان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان، در آغاز دور سوم بازدید‌های سرزده از حوزه‌های قضایی استان، به اتفاق تنی چند از معاونان خود از حوزه قضایی نجف‌آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مراجعین قرار گرفت.

وی در حاشیه این سفر آمار خروجی پرونده‌ها در این حوزه قضایی را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه قضایی نجف‌آباد، میانگین رسیدگی به پرونده در شعب دادگستری این حوزه قضایی بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ پرونده در ماه است.

رئیس دادگستری استان اصفهان افزود: در دو سال گذشته اقدامات موثری در جهت تخصیص تجهیزات، منابع مالی و نیروی انسانی به این حوزه قضایی، انجام شده که از آن جمله می‌توان به تخصیص تعداد قابل توجهی تجهیزات و نیروی اداری و افزایش فضای فیزیکی با افتتاح ساختمان جدید دادگستری این شهرستان اشاره کرد.

وی در ادامه تقویت دادگستری نجف‌آباد از حیث کادر قضایی و همچنین تقویت شورا‌های حل اختلاف این حوزه به منظور جبران فاصله میانگین صلح و سازش این شهرستان با میانگین استان و کشور را از اولویت‌های دادگستری استان در سال جاری اعلام کرد.

گفتنی است بازدید از دادسرا و شورای حل اختلاف از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان در سفر یک روزه به نجف‌آباد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *