رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی استان تهران به مشکلات حقوقی ۳۱۲ نفر رسیدگی کردند

8:33 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان تهران به مشکلات حقوقی ۳۱۲ نفر رسیدگی کردند
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه مسئولان قضایی استان در اولین برنامه ملاقات مردمی سال ۱۴۰۳ به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۳۱۲ نفر از مراجعه‌کنندگان پرداختند و دستورات قانونی لازم را صادر کردند.

خبرگزاری میزان - مسئولان قضایی دادگستری استان تهران در اقدام عملی پس از ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه و در اجرای مبحث هشتم نظام مدیریتی اجرای برنامه تحول با موضوع ارتباط با مردم در اولین برنامه ملاقات مردمی سال ۱۴۰۳ در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) حضور یافتند.

حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: در این ملاقات مردمی که به صورت چهره به چهره و با هدف تکریم ارباب رجوع، نظارت بهتر بر امور قضایی اصحاب پرونده و بررسی و شناخت دقیق‌تر مطالبات و مشکلات آنان برگزار شد، ۱۶ نفر از مسئولان قضایی استان تهران با ۳۱۲ نفر از مراجعه‌کنندگان ملاقات کرده و به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها پرداختند.

وی در ادامه افزود: در ملاقات‌های مردمی دستگاه قضایی استان، ضمن استماع مستقیم و بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه‌کنندگان، دستورات لازم در جهت رفع مسائل در چارچوب قوانین صادر می‌شود.

عمده درخواست‌های مراجعین در این ملاقات مردمی با عناوین درخواست خلع ید، استرداد ثمن معامله، کلاهبرداری، ارتشا، فسخ قرارداد، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی‌ها، درخواست‌های عفو و تخفیف مجازات، حفظ حقوق عامه و حقوق شهروندی بود که قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضایی استان در این رابطه راهنمایی‌های لازم را ارائه و دستورات مقتضی را صادر کردند.

گفتنی است متقاضیان می‌توانند جهت ملاقات با رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضایی استان با مراجعه به درگاه «سامانه ارتباطات مردمی عدلیه - سامع» به نشانی www.Same.eadl.ir، درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *