سرکوب معترضان حامی فلسطین از سوی پلیس آلمان

11:31 - 26 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۹۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب معترضان حامی فلسطین از سوی پلیس آلمان
معترضان حامی فلسطین در آلمان بار دیگر با سرکوب پلیس این کشور مواجه شدند.

خبرگزاری میزان - روز جمعه گذشته برلین، پایتخت آلمان، شاهد صحنه‌هایی خشونت‌بار بود؛ صد‌ها افسر پلیس یک کنگره ضد جنگ را که علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد، به وحشت انداختند تا پس از دو ساعت آن را متفرق و ممنوع کنند.

در این کنگره که با حضور چندین سازمان طرفدار فلسطین برگزار شد، انتظار می‌رفت سخنرانان برجسته‌ای حضور داشته باشند. آن‌ها شامل یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق یونان، ریچارد بوید بارت، نماینده ایرلند، غسان ابوسیته، پزشک فلسطینی-انگلیسی و رئیس دانشگاه گلاسکو، سلمان ابو سیتا، کارشناس ۸۶ ساله و عضو سابق شورای ملی فلسطین  و درور دایان، فیلمساز و هبه جمال، روزنامه‌نگار فلسطینی بودند.

رسانه‌ها و نهاد‌های سیاسی از قبل یک کمپین بدنام کردن این کنگره را به راه انداختند؛ از روزنامه بیلد گرفته تا رسانه‌های دیگر آلمان، آن‌ها شرکت‌کنندگان را به عنوان «متنفر از اسرائیل» محکوم کردند.

بیلد مدعی شد: این کنگره از اسرائیل متنفر است و این هواداران تروریست امروز در برلین ظاهر می‌شوند.

یک «اتحاد علیه تروریسم یهودی ستیز» از همه احزاب سیاسی آلمان که شامل سیاستمدارانی از حزب راست‌گرای دموکرات مسیحی، اتحادیه سوسیال مسیحی و حزب چپ، مدعی شد که انتظار می‌رود این کنگره «نفرت ضدیهودی را گسترش دهد» و برلین نباید به «مرکز ستایش تروریست‌ها» تبدیل شود.

پلیس آلمان هم بر این اساس عمل کرد؛ ورود غسان ابوسیته به فرودگاه برلین ممنوع شد، پزشکی که پس از آغاز جنگ در بیمارستان الشفا غزه کار می‌کرد و مصاحبه‌ای دلخراش با اشپیگل درباره تجربیات وحشتناک خود در آنجا انجام داد، قرار بود در کنگره سخنرانی کند، اما به او گفته شد که اجازه ورود به آلمان را ندارد.

هنگامی که محل برگزاری کنگره اعلام شد (سازمان دهندگان به دلایل امنیتی آن را مخفی نگه داشته بودند)، گروه زیادی از نیرو‌های پلیس مستقر شدند.

 از ۲ هزار و ۵۰۰ افسر پلیس برنامه‌ریزی شده برای تمامی آخر هفته، حدود ۹۰۰ نفر سالن کنگره را محاصره و موانعی ایجاد کردند؛ حدود ۲۵ نفر در یک تظاهرات متقابل که از سوی گروه‌های صهیونیستی علیه این کنگره ترتیب داده شده بود، شرکت کردند.

پلیس به بهانه مقررات ایمنی آتش‌نشانی دسترسی به سالن کنگره را محدود کرد؛ با وجود اینکه سالن برای هزار نفر طراحی شده بود، اما تنها به ۲۵۰ نفر اجازه ورود داده شد.

۲۵۰ نفر دیگر که اجازه ورود به آن‌ها را ندادند، پلیس آن‌ها را تجمعی تلقی کرد که باید تا فورا منحل شود و در همان زمان، پلیس افرادی را که در صف ایستاده بودند، دستگیر کرد.

پلیس در حالی که از دسترسی شرکت‌کنندگان ثبت‌نام شده به جلسه جلوگیری کرد، ده‌ها روزنامه‌نگار غیرمعتبر را از طریق ورودی پشتی به داخل ساختمان منتقل کرد، که اکثر آن‌ها از مطبوعات مخالف فلسطین بودند که بدترین تحریک کننده علیه کنگره است.

نیرو‌های پلیس نیز برای ارعاب حاضران در اتاق جلسه حضور داشتند؛ به دلیل ممانعت‌های پلیس، کنگره تنها پس از تاخیر طولانی شروع به کار کرد.

 بهانه انحلال آن پس از آن سخنرانی ویدیویی سلمان ابوسیتا بود که از ورود او نیز منع شده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *