رشد ۲ برابری حملات به پناهجویان در آلمان

12:08 - 06 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۳۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد ۲ برابری حملات به پناهجویان در آلمان
آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش نرخ بیگانه‌هراسی و نفرت ضد مهاجران بوده است؛ روندی که از سوی احزاب راست‌گرای افراطی در این کشور تشدید می‌شود.

خبرگزاری میزان – براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور آلمان، پلیس این کشور در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ حمله علیه پناهجویان را ثبت کرده است.

به گزارش آناتولی، آمار وزارت کشور آلمان نشان می‌دهد که پلیس این کشور در سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۸ حمله به پناهجویان را ثبت کرد که رشدی ۲ برابری را در قیاس با سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

براساس گزارش یاد شده، دست‌کم ۲۱۹ پناهجو بر اثر این حملات زخمی شدند؛ ضمن اینکه بیشتر حملات از سوی راست‌گرایان افراطی انجام شد.

حملات به پناهجویان در آلمان از سوی پلیس نیز رخ می‌دهد؛ در جدیدترین نمونه، یک پناهجوی مرد ۲۶ ساله اهل گینه در پی عملیات پلیس آلمان در یک اردوگاه پناهجویی در غرب این کشور جان خود را از دست داد.

براساس گزارش‌ها، پس از آن که پلیس ۲ بار از تِیزر علیه این مرد استفاده کرد، وی بیهوش و به بیمارستان منتقل شد؛ مرگ این مرد پناهجو بعدا در بیمارستان اعلام شد.

۱۸۰ مورد از حملات از مجموع حملات به پناهجویان در آلمان علیه اقامتگاه‌های پناهجویی و مهاجرتی آن‌ها رخ داد که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۷ بود.

در سال ۲۰۲۲ پلیس آلمان هزار و ۲۴۸ مورد حمله به پناهجویان را ثبت کرد که ۷۰ مورد از آن‌ها حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان بود.

سیاست‌های ضد مهاجرتی آلمان که در سال‌های اخیر و در پی تشدید بحران مهاجرت سختگیرانه‌تر شده و مهاجران و پناهجویان زیادی را در معرض خطر مرگ و آسیب‌های جدی قرار داده است؛ آمار‌های مختلف از حوادث و رویداد‌های خشونت‌بار و در برخی موارد مرگ‌بار درباره مهاجران سندی بر این ادعا است.

در عین حال، تبلیغات دولت و گروه‌های راست افراطی آلمان علیه مهاجرت و مهاجران، این افراد آسیب‌پذیر را به اهدافی در دسترس برای مهاجرستیزان و گروه‌های راست‌گرای افراطی تبدیل کرده است.

رشد احساسات ضدمهاجرتی در پی سیاست‌های دولت و موضع‌گیری‌های گروه‌های راست افراطی آلمان در این زمینه بر افکار عمومی در این کشور تاثیر گذاشته و سویه بیگانه‌هراسی در این کشور را تیزتر کرده است.

این بیگانه‌هراسی به نوبه خود به رشد اسلام‌ستیزی و جنایت‌های‌نفرت محور در آلمان دامن زده و چالش‌های بسیاری را برای جوامع اقلیت از مهاجر گرفته تا مسلمان، ایجاد کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *