رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

وضعیت بحرانی کی‌یف در جبهه شرقی اوکراین؛ روسیه شهرک پروومایسکویه را تحت کنترل گرفت

14:41 - 25 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۸۲۵
وضعیت بحرانی کی‌یف در جبهه شرقی اوکراین؛ روسیه شهرک پروومایسکویه را تحت کنترل گرفت
فرمانده کل ستاد ارتش اوکراین وضعیت جبهه شرقی اوکراین در روز‌های اخیر را وخیم‌تر خوانده و گفت که عملیات‌های تهاجمی مسکو افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - الکساندر سیرسکی، فرمانده کل ستاد ارتش اوکراین گفت که وضعیت در جبهه شرقی در روز‌های اخیر و در بحبوحه حملات روسیه به‌طور قابل توجهی بدتر شده است. 

سیرسکی که در ماه فوریه (یهمن/اسفند) پس از خلع والری زالوژنی، سلف خود از سوی ولدیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به عنوان فرماندهی ستاد ارتش را برعهده گرفت، همچنین گفت که نیرو‌های روسی تسلیحات برتر را در اختیار دارند. 

وی از تشدید قابل توجه عملیات‌های تهاجمی مسکو پس از انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ماه گذشته صحبت کرد و اظهار داشت که تصمیماتی در حال اتخاذ است تا مناطق با بیشترین مشکلات با جنگ الکترونیک و پدافند هوایی تقویت شود.

اوکراین گفته است که اوضاع در اطراف شهر شرقی چاسیویار مشکل و متشنج است و این منطقه زیر آتش مداوم قرار دارد.

چاسیویار در ۲۰ کیلومتری غرب باخموت قرار دارد که پیش از تصرف در ماه می (اردیبهشت/خرداد) گذشته از سوی مسکو در پی چندین ماه آتش توپخانه با خاک یکسان شد.

تسلط ارتش روسیه بر شهرک پروومایسکویه

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیرو‌های مسلح روسیه شهرک پروومایسکویه در جمهوری دونتسک (DPR) در منطقه آودیوکا را تحت تسلط خود درآورده‌اند.

این وزارتخانه گفت: واحد‌های نظامی ما با اقدامات فعال و فداکارانه شهرک پروومایسکویه در نزدیکی آودیوکا را تحت کنترل خود درآوردند.

علاوه بر این، این وزارتخانه خاطرنشان کرد که هشت ضد حمله از سوی گروه‌های تهاجمی ۲۵ هوابرد، ۵۹ پیاده موتوری، تیپ ۶۸ جاگر و همچنین تیپ‌های ۲۳، ۲۴ و ۱۱۵ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در دونتسک دفع شد.

فشار اوکراین به کشور‌های اروپایی برای تامین سامانه‌های پاتریوت

فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اوکراین لهستان، رومانی و اسپانیا را تشویق می‌کند تا سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت خود را به این کشور عرضه کنند.

یک منبع ناشناس به این روزنامه گفت: آن‌ها [مقامات اوکراین]به هفت مورد [سامانه پاتریوت]نیاز دارند، اما این موضوع پیچیده است. 

به گزارش فایننشال تایمز، سران اروپایی ظاهرا تمایلی به ارائه باتری‌های پاتریوت بیشتری به اوکراین ندارند، زیرا این کشور‌ها باید قابلیت‌های دفاعی خود را حفظ کنند.

چهارمین واحد برق نیروگاه زاپروژیا خاموش می‌شود

دفتر مطبوعاتی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا (NPP) گزارش داد که این نیروگاه در حال آماده شدن برای خاموش کردن چهارمین واحد برق خود به خاموشی سرد آن است.

در این بیانیه آمده است: از آنجایی که فصل گرمایش در شهر انرگودار به پایان رسیده، مدیریت نیروگاه زاپروژیا تصمیم گرفت واحد راکتور چهارم را به حالت خاموشی سرد تغییر دهد. در این حالت، نیروگاه راکتور هیچ انرژی حرارتی تولید نمی‌کند.

حملات روسیه به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی اوکراین

نیرو‌های روسیه حملاتی را از شب گذشته به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی اوکراین آغاز کرده‌اند.

مقامات اوکراینی اعلام کردند که حملات در جنوب اوکراین باعث آتش‌سوزی در تاسیسات انرژی در منطقه دنیپروپتروفسک و آسیب به زیرساخت‌های حیاتی در منطقه خرسون شده است. 

مقامات گفتند که نیرو‌های هوایی اوکراین ۱۶ پهپاد از ۱۷ پهپاد شلیک شده را سرنگون کردند و روسیه نیز از یک موشک هوایی هدایت شونده Kh-۵۹ در این حمله استفاده کرد. 

به گفته این مقامات، بقایای هواپیما‌های بدون سرنشین باعث آتش‌سوزی در تاسیسات انرژی شد.

حملات روسیه همچنین به یک تاسیسات زیرساختی حیاتی و هفت اقامتگاه در منطقه خرسون آسیب رساند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *