رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

کرملین درخواست مکرون را برای آتش‌بس در بازی‌های المپیک پاریس رد کرد

13:14 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۳۹۹
کرملین درخواست مکرون را برای آتش‌بس در بازی‌های المپیک پاریس رد کرد
مسکو با درخواست رئیس‌جمهور فرانسه برای آتش‌بس در زمان برگزاری بازی‌های المپیک پاریس مخالفت کرد.

خبرگزاری میزان - کرملین درخواست امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را برای آتش‌بس در بازی‌های المپیک پاریس رد کرد. 

مکرون گفته بود که هر کاری ممکن است انجام دهد تا آتش‌بس المپیک در درگیری‌های غزه و اوکراین در جریان بازی‌های تابستانی آتی در پاریس برقرار شود.

بازی‌های المپیک از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود. انتظار می‌رود بیش از ۳۰۰ هزار نفر مراسم افتتاحیه در رودخانه سن را تماشا کنند.

نگرانی گروسی از وضعیت نیروگاه زاپروژیا 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای امنیت سازمان ملل، گفت: حملات اخیر به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نقض یکی از اصولی است که برای کاهش خطرات ایمنی نیروگاه در رابطه با آن توافق شده بود.

گروسی، گفت: در ۱۰ روز گذشته این اصل به‌طور مکرر نقض شده که نشان دهنده افزایش خطر برای ایمنی هسته‌ای و امنیت در نیروگاه است.

وی با اشاره به شورای امنیت، یادآوری کرد که سال گذشته اصول تضمین ایمنی در نیروگاه زاپروژیا را برای جلوگیری از خطر یک حادثه هسته‌ای ترسیم کرد و از روسیه و اوکراین خواست تا آن‌ها را رعایت کنند.

گروسی، اضافه کرد که حتی با وجود اینکه همه رآکتور‌های این نیروگاه در حال حاضر در حالت تعطیلی سرد قرار دارند، ممکن است یک حادثه هسته‌ای همچنان رخ دهد.

خروج ناگهانی اوکراین از توافق غلات

رویترز به نقل از منابع آگاه، گزارش داد که ترکیه به مدت ۲ ماه با روسیه و اوکراین درباره توافقی برای تضمین امنیت کشتیرانی در دریای سیاه مذاکره کرد، اما کی‌یف در آخرین لحظه توافق را کنار گذاشت.

به گفته این منابع، مذاکراتی که از سوی سازمان ملل در جریان بود با میانجیگری آنکارا انجام شد. در حالی که اوکراین موافقت خود را با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای اعلام این توافق در ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) اعلام کرد، ناگهان به دلایل نامعلومی از آن خارج شد.

رویترز، می‎گوید که براساس پیش‌نویس توافق، طرفین ضمانت‌های امنیتی را برای کشتی‌های تجاری در دریای سیاه در نظر بگیرند.

تلاش اوکراین برای حمله به منطقه کورسک روسیه با بالون 

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کی‌یف با استفاده از یک بالون کوچک سعی در حمله به منطقه کورسک روسیه داشت. این بالون از سوی پدافند هوایی روسیه منهدم شد. 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی بر فراز منطقه بلگورود روسیه منهدم شدند.

پکن: همه طرف‌های درگیری در اوکراین باید برای بازگرداندن صلح در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنند 

صدراعظم آلمان برای یک دیدار سه روزه به چین سفر کرده است.

رئیس‌جمهور چین در دیدار با صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که برای حل سریع مناقشه در اوکراین باید به صلح و ثبات توجه شود و نه به دنبال منافع خود باشید. 

شی جین‌پینگ در دیدار با صدراعظم آلمان، گفت: برای جلوگیری از خارج شدن کنترل بحران اوکراین، همه طرف‌ها باید برای بازگرداندن صلح در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنند. 

شی در نشست با اولاف شولز، گفت که پکن حامی کنفرانس صلح است که روسیه و اوکراین آن را به رسمیت بشناسند و در این نشست، گفت‌وگوی منصفانه در مورد همه پیشنهاد‌های صلح وجود داشته باشد. 

آتش‌سوزی در کارخانه آمریکایی تولید مهمات برای اوکراین

آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در شهر اسکرانتون ایالت پنسیلوانیا در آمریکا رخ داد. این کارخانه برای اوکراین مهمات تولید می‌کند. 

رسانه‌ها گزارش می‌دهند که در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسیده است. 

مجله نشنال دفنس نوشت که این کارخانه به‌طور ویژه برای تولید گلوله برای اوکراین مدرن‌سازی شده است. کارخانه اسکرانتون گلوله‌های توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی‌متری تولید می‌کند.

رسانه آمریکایی: مذاکرات مسکو-کی‌یف احتمالا به نفع اوکراین نخواهد بود

پایگاه هیل در مقاله‌ای نوشت: بی‌معنی بودن درگیری اوکراین برای کی‌یف و متحدان غربی آن به‌طور فزاینده‌ای آشکار شده است. 

به نوشته هیل، زمانی که طرفین دور میز مذاکره بنشینند، دستور کار همان موضوعاتی خواهد بود که قبل از فوریه ۲۰۲۲ بود؛ تضمین‌های امنیتی و به رسمیت شناختن مناطق واگذار شده به روسیه. با این حال، جزئیات حل‌وفصل با مواردی که می‌توانست در آن زمان درباره آن توافق شود، متفاوت خواهد بود.

این پایگاه تاکید کرد: با توجه به موفقیت‌های ارتش روسیه در میدان نبرد، مذاکرات احتمالا به نفع کی‌یف نخواهد بود. غرب و اوکراین استراتژی قابل اعتمادی برای آینده و توانایی مخالفت با روسیه ندارند. تحریم‌ها آسیبی به اقتصاد روسیه وارد نکرد.

کنگره کمک به اوکراین را بررسی می‌کند

مایک جانسون، سخنکوی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است تا لایحه پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور برای کمک به اوکراین را که مدت‌ها در کنگره مسدود مانده است، پیش برده و به تصویب برساند.

این لایحه پیشنهادی به دلیل مناقشه حزبی، ماه‌ها در در کنگره آمریکا به بن‌بست خورده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *