رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

مسکو: مکرون با آتش بازی می‌کند/ انتقاد بورل از آمریکا

14:36 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۴۳۰
مسکو: مکرون با آتش بازی می‌کند/ انتقاد بورل از آمریکا
مقام وزارت خارجه روسیه اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو‌های نظامی به اوکراین را بازی با آتش توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - الکسی پولیشچوک، رئیس بخش دوم کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع وزارت خارجه روسیه گفت که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با آغاز گفتگو‌ها درباره اعزام احتمالی نیرو‌های نظامی به اوکراین با آتش بازی می‌کند.

وی گفت: چنین مکالماتی باعث نگرانی می‌شود. سیاستمدارانی که خواستار مداخله نظامی در اوکراین هستند، با آتش بازی می‌کنند.

پولیشچوک اضافه کرد: بسیاری از سیاستمداران غربی منافع ملی کشور‌های خود را قربانی اوضاع سیاسی و منافع انتخاباتی می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به پایگاه‌های ناتو در شرق اروپا گفت: در اروپای شرقی، پایگاه‌های هوایی برای جا دادن جت‌های جنگنده اف-۱۶ با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آماده می‌شوند.

به گفته این مقام وزارت خارجه روسیه، کی‌یف موشک‌های هدایت‌شونده طوفان و SCALP را از انگلیس و فرانسه و موشک‌های تاکتیکی ATACMS را از آمریکا دریافت کرده است.

پولیشچوک گفت: اکنون در غرب بحث انتقال جنگنده‌های چند منظوره اف-۱۶ با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی وجود دارد. همچنین بحث در مورد تامین موشک‌های کروز دوربرد تاروس آلمان در جریان است.

بورل: اروپا دیگر نمی‌تواند به حمایت آمریکا تکیه کند 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا هشدار داد: جنگ در افق خودنمایی می‌کند و احتمال جنگی با شدت بالا و متعارف در اروپا دیگر خیالی نیست.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به امنیت و دفاع مشترک نیاز دارد و گفت که این گام بعدی پروژه اروپایی خواهد بود. 

بورل هشدار داد: رقابت فزاینده بین قدرت‌های بزرگ، درگیری‌های شدید بین دولت‌ها، تسلیح‌سازی وابستگی اقتصادی، جنگ سایبری و اطلاعات نادرست بخشی از واقعیت ما هستند.

وی با اشاره به احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید اضافه کرد که اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند به حمایت آمریکا تکیه کند. 

در حالی که بورل اصرار داشت که ناتو در آینده کاملا غیر قابل جایگزین خواهد ماند، اما هشدار داد که چتر آمریکا ممکن است همیشه برای محافظت از اتحادیه اروپا باز نباشد.

لاوروف: روابط روسیه و چین به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از گفتگو با وانگ یی، همتای چینی خود گفت که روابط روسیه و چین به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

لاوروف گفت: ما می‌بینیم که به لطف سران، روابط روسیه و چین در مشارکت همه‌جانبه و تعامل استراتژیک به سطح بی‌سابقه‌ای و بدون اغراق رسیده است. 

وی در جریان سفر رسمی خود به پکن گفت: و با انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین، تداوم خط تقویت همه‌جانبه ۲ کشور تضمین‌های بیشتری دریافت کرد.

لاوروف گفت: همکاری بین کشور‌ها فراتر از ائتلاف‌های نظامی-سیاسی دوران جنگ سرد است و علیه هیچ شخص ثالثی هدایت نمی‌شود.

سفر وزیر خارجه انگلیس به واشنگتن با هدف افزایش حمایت از اوکراین

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در دیدار با مقامات آمریکایی در واشنگتن به دنبال تقویت حمایت از اوکراین خواهد بود.

وزارت خارجه انگلیس در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد جنگ و خستگی مالی، و همچنین نتیجه غیرقابل پیش‌بینی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اواخر سال جاری، گفت که چنین حمایتی برای امنیت آمریکا و اروپا حیاتی است.

کامرون با سران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر شخصیت‌های ارشد دولت آمریکا دیدار خواهد کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه از سازماندهی جنایات از سوی اوکراین در روسیه خبر داد

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه گفت که نئونازی‌های اوکراینی و حامیان غربی آن‌ها در حال سازماندهی ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایات در خاک روسیه هستند.

او خاطرنشان کرد: آن‌ها از اعضای زیرزمینی تروریستی بین‌المللی استفاده می‌کنند؛ شواهد این موضوع وقایع غم‌انگیز در کروکوس است.

دفع حملات هوایی شبانه اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این‌کشور یک موشک ضد کشتی اوکراینی نپتون را بر فراز دریای سیاه منهدم کردند.

این وزارتخانه همچنین گزارش داد، پدافند هوایی روسیه شب گذشته ۴ پهپاد اوکراینی را برفراز مناطق بلگورود و وارونژ روسیه رهگیری و‌ساقط کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *