معاون حمل و نقل سازمان راهداری: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری الگو رانندگی ایمن باشند

10:58 - 11 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۱۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون حمل و نقل سازمان راهداری: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری الگو رانندگی ایمن باشند
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت‌گیری در مقاطع پرترافیک و مکان‌های سبقت ممنوع، الگو مناسب رانندگی ایمن در سفر‌های نوروزی باشند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به‌ویژه در ایام اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ و جلوگیری از وقوع تصادفات تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش حجم عبور و مرور وسایل‌نقلیه شخصی در جریان سفر‌های نوروزی و عدم تسلط کامل برخی از رانندگان با شرایط محور‌های مواصلاتی از یک سو و ضرورت تردد ناوگان حمل و نقل باری مجاز حامل کالا‌های اساسی، فاسدشدنی و سوخت‌رسان با هدف تأمین نیاز‌های اساسی کشور از سوی دیگر و همچنین تردد ناوگان باری مجاز در برخی از محور‌های مواصلاتی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهمیت و ضرورت مضاعفی پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل سازمان با اشاره به بررسی‌های کارشناسانه در خصوص عوامل مؤثر در وقوع تصادفات جاده‌ای از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون، بیان کرد: متأسفانه آمار‌ها از وقوع برخی تصادفات منجر به فوت و جرح وسایل‌نقلیه عمومی باری در طول شبکه راه‌های کشور خبر می‌دهد.

شهرکی افزود: بر این اساس رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری مانند پرهیز جدی از ادامه سفر در صورت خستگی و خواب‌آلودگی و موکول کردن آن به پس از زمان استراحت کافی و عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری به‌عنوان رانندگان حرفه‌ای، با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت‌گیری در مقاطع پرترافیک و مکان‌های سبقت ممنوع، الگو مناسب رانندگی ایمن برای دیگر رانندگان باشند.

معاون حمل و نقل سازمان تصریح‌کرد: انجام برنامه‌ریزی سفر و کسب اطلاعات راه‌ها به‌منظور جلوگیری از ورود به محدوده‌های پرترافیک به‌ویژه در محور‌های پرتردد وسایل‌نقلیه شخصی از نکاتی است که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری باید به آن توجه کنند.

شهرکی، کاهش سرعت حرکت در شرایط نامساعد جوّی و بارندگی، مه‌گرفتگی، برفی و لغزندگی جاده، حفظ آرامش و رعایت سرعت مطمئنه و ایمن را از دیگر نکاتی برشمرد که رعایت آن‌ها از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری ضرورت دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *