رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجهیز ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود/ قدردانی از سازمان بازرسی برای پیگیری به‌موقع و اثرگذار موضوع

15:09 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۲۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تجهیز ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود/ قدردانی از سازمان بازرسی برای پیگیری به‌موقع و اثرگذار موضوع
نماینده مردم محلات با اشاره به اقدام مثبت سازمان بازرسی در پیگیری تجهیز ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض گفت: چنین اقدامی منجر به صرفه‌جویی سالانه حجم عظیمی سوخت می‌شود.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با میزان با مثبت ارزیابی‌کردن اقدام سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تجهیز ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض، گفت: بدون شک چنین اقدامی ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

نماینده مردم در محلات در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ورود سازمان بازرسی کل کشور نسبت به موضوع مذکور، بسیار نقش‌آفرین و تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در چنین مواردی منافع عمومی مطرح است لذا اثر آن در جامعه نیز کاملا محسوس خواهد بود.

وی از سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری به موقع و اثرگذار جهت تجهیز ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض، قدردانی کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس تاکید کرد: باید در حوزه مصرف انرژی اقدامات مشابهی با شتاب بیشتری صورت گیرد تا جامعه از آن منتفع شود.

بنابراین گزارش، با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره برداری، ۲۴ آزادراه به‌طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسایل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام‌شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوییل (معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *