جولان خشونت در زندان‌های پر ازدحام بلژیک

15:49 - 24 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۴۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جولان خشونت در زندان‌های پر ازدحام بلژیک
زندان‌های بلژیک از شلوغ‌ترین زندان‌ها در اروپا هستند و به‌عنوان فاجعه ملی از آن‌ها یاد می‌شود.

خبرگزاری میزان – زندان‌های بلژیک از شلوغ‌ترین زندان‌های اروپا هستند؛ بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های بلژیک پیامد‌هایی داشته است که مهم‌ترین و مرگ‌بارترین آن‌ها جولان خشونت در این مراکز است.

به گزارش وست آبزرور و بروکسل تایمز، زندان‌های بلژیک در پی تشدید بحران جمعیت زندانیان با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند که بیش از همه زندانیان را در شرایط مخاطره‌آمیزی قرار می‌دهد.

پیشنهاد وزیر دادگستری بلژیک برای اجرای طرح ارائه مرخصی به زندانیان با هدف کاستن از ازدحام جمعیت در این مراکز با مخالف‌های جدی مواجه شده است؛ مخالفان می‌گویند که بسیاری از زندانیان مانند مجرمان جرایم جنسی واجد شرایط دریافت مرخصی نیستند.

یک وکیل بلژیکی می‌گوید: مجازات‌های کوتاه‌مدت حبس برای جرایم کوچک منجر به سونامی در زندان‌های بلژیک شده است و این خود به بروز چالش‌های دیگری دامن می‌زند.

در عین حال گزارش‌ها از زندان‌های بلژیک نشان‌دهنده جولان خشونت فزاینده در این مراکز به دلیل ازدحام جمعیت هستند.

براساس جدیدترین گزارش‌ها، یک زندانی پس از آزار و اذیت چند روزه از سوی دیگر زندانیان به بیمارستان منتقل شد.

سیستم زندان‌های بلژیک علت روی دادن این حادثه را کمبود کارکنان اعلام و اظهار کرد که مدیریت زندان فقط از طریق مشاهده فیلم دوربین‌های امنیتی متوجه این حادثه شد.

جمعیت زندان‌ها در بلژیک تقریبا ۱۵ درصد بیش از ظرفیت آن‌ها است.

کارشناسان می‌گویند که حادثه یاد شده یکی از موارد متعددی است که در زندان‌های این کشور رخ می‌دهند و پیامد یک سیستم کیفری معیوب هستند.

آن‌ها از سیستم بازداشت بلژیک به‌عنوان عامل اصلی رقم خوردن یک فاجعه ملی یاد می‌کنند.

ازدحام بیش از حد جمعیت در زندان‌های این کشور نه تنها شرایط زندگی بدی را ایجاد می‌کند، بلکه در برخی موارد زندانیان را به دلیل کمبود جا در سلول‌های انفرادی قرار می‌دهد؛ به همین دلیل، بلژیک یکی از بالاترین نرخ‌های خودکشی در زندان‌ها در اروپا را دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *