اختلاف ۱۰ ساله میان ۲ طایفه در شهرستان بهبهان با صلح و سازش پایان یافت

15:36 - 23 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۳۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اختلاف ۱۰ ساله میان ۲ طایفه در شهرستان بهبهان با صلح و سازش پایان یافت
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان از سازش میان دو طایفه پس از ۱۰ سال با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، خیرین و بزرگان شهرستان بهبهان خبر داد.

خبرگزاری میزان-در مراسمی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان و جمعی از مسئولان شهرستان بهبهان برگزار شد، اولیای دم از قصاص صرف نظر کردند و بزرگان طرفین نیز پس از ۱۰ سال اختلاف، کدورت و دشمنی با یکدیگر مصالحه کرده و هم قسم شدند که در کنار هم زندگی برادرانه، با محبت و صلح‌آمیزی داشته باشند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی نقش عشایر در حوزه امنیت کشور را بسیار مؤثر برشمرد و اظهار کرد: عشایر همواره در تمامی حوزه‌ها نقش اثرگذاری دارند و امروزه این قشر با اصالت و زحمتکش دژ مستحکمی برای امنیت و آرامش کشور هستند و باید از ظرفیت آن‌ها جهت تحقق اهداف کشور بهره‌مند برد.

وی افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه منجر به ارتقای آرامش و امنیت پایدار می‌شود و همه باید در این امر تلاش‌های اثرگذاری داشته باشیم.

وی گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، گسترش و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش، عفو، گذشت و اصلاح ذات البین است که با ورود اعضای شورای حل اختلاف، خیرین و صلح یاران و تلاش‌های گسترده بزرگان طرفین و راهبر‌های رئیس دادگستری خوزستان، خوشبختانه اختلاف به وجود آمده بین این دو طایفه پس از ۱۰ سال، منتهی به صلح و سازش شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از اولیای دم افرادی که در حل و فصل این نزاع همکاری داشتند، از طرفین خواست که حقوق همدیگر را رعایت کرده و از این پس در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه‌ای داشته باشند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصری امام جمعه، اسکندری رئیس دادگستری، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی بهبهان، آیت الله سید حسین تقوی از علمای بزرگ کهگیلویه و بویر احمد و اقشار مختلف مردم، حضور داشتند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *