۶۲ هزار و ۴۹۲ نفر در استان یزد مورد مشاوره و معاضدت قضایی قرار گرفتند

15:21 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۹۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۲ هزار و ۴۹۲ نفر در استان یزد مورد مشاوره و معاضدت قضایی قرار گرفتند
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۶۲ هزار و ۴۹۲ نفر در استان مورد مشاوره و معاضدت قضایی قرار گرفتند که در انجام این امر، ۲ هزار و ۸۸۹ نفر مقام قضایی مشارکت داشتند.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در نشست با معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و در حاشیه برنامه ملاقات مردمی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان یزد، اظهار کرد: شهادت، عشق به وصال محبوب، در زیباترین شکل ممکن است که آگاهانه و در راستای هدف مقدس و به تعبیر قرآن فی سبیل الله صورت می‌گیرد، لذا خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران، عین عبادت و مأجور درگاه الهی است.

وی تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران، وظیفه نیست، بلکه افتخار است که باید به آن بالید و نسبت به آن فخر فروخت.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: انجام مشاوره‌های قضایی و حضور قضات در جمع آحاد مردم، در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و با هدف اجرای عدالت و جلب رضایت مردم انجام می‌شود.

وی دسترسی سریع، مستقیم، آسان و راحت مردم به مقام‌های قضایی را موضوع مورد اهتمام قوه قضاییه دانست و بیان کرد: این امر موجب اعتماد و زمینه‌ساز افرایش رضایت مردم از دستگاه قضایی است.

دهشیری به بازبینی آرا صادره و بررسی مجدد ادله و مستندات مراجعین از طریق این ملاقات‌ها اشاره کرد و گفت: اگر وجه اقناعی رای نیز به واسطه شلوغی محکمه، ضعیف باشد، تشریح و تبیین رأی در این ملاقات‌ها موجب اقناع مردم و اصحاب پرونده می‌شود.

وی با اشاره به حضور مقام‌های قضایی در جمع سایر اقشار و نهاد‌های خدمت‌رسان، یادآور شد: قضات دادگستری به ویژه در رده‌های بالای مدیریتی در جمع‌های مختلف مردم، در محلات، مساجد و کارکنان ادارات و سازمان‌های خدمت‌رسان حاضر شدند و به ارائه مشاوره حقوقی و قضایی پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در یازده ماه سال جاری ۶۲ هزار و ۴۹۲ نفر مورد مشاوره و معاضدت قضایی قرار گرفتند که در انجام این امر، ۲ هزار و ۸۸۹ نفر مقام قضایی مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد از ملاقات‌ها به صورت حضوری صورت گرفته و مابقی ارشاد و معضدت‌ها به صورت تلفنی بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *