رئیس کل دادگستری یزد: کانون‌های تولید پرونده توسط دادستان‌ها شناسایی و خشکانده شود

15:49 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۵۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: کانون‌های تولید پرونده توسط دادستان‌ها شناسایی و خشکانده شود
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به محاکم گفت: روسا و دادستان‌ها باید کانون‌های تولید پرونده را شناسایی و با قاطعیت نسبت به خشکاندن ریشه‌های آن اقدام کنند.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در آخرین جلسه کاهش جمعیت کیفری استان یزد در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بخش زیادی از ورودی پرونده‌ها مربوط به موضوع اراضی و حقوق عامه و مربوط به ادارات مختلف است که باید با جدیت بیشتری این موضوع رصد و با رویکرد نظارت و پیشگیری جهت جلوگیری از تشکیل پرونده در این حوزه‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نهاد داوری تاکید کرد و گفت: باید با نظارت بر فعالیت این نهاد از ظرفیت آن در کاهش ورودی پرونده به محاکم جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: قضات در صورت امکان در اعطای مرخصی به زندانیان مساعدت و عنایت ویژه‌ای داشته باشند، اما محکومان جرایم خشن، مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش در این موضوع استثنا هستند.

اعطای مرخصی به زندانیان با نگاه اصلاح و تربیتی همراه باشد

وی تاکید کرد: لازم است اعطای مرخصی به زندانیان با نگاه اصلاح و تربیتی و با اخذ ضمانت‌های لازم صورت گیرد.

دهشیری افزود: همچنین افراد واجد شرایط عفو به کمیسیون عفو معرفی و در صورت نیاز این موارد به صورت حضوری در مرکز توسط کارشناسان کمیسیون عفو استان پیگیری می‌شود.

وی با تقدیر از زحمات قضات اجرای احکام استان بیان کرد: همه اوضاع و احوال امور زندان به قضات اجرای احکام بازمی‌گردد و به نوعی اجرای احکام ثمره دادرسی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از زحمات قضات و به ویژه دادستان‌ها در برگزاری انتخابات با کمترین حاشیه در استان یزد، گفت: توجه به معیشت خانواده زندانیان در آستانه سال جدید و ماه رمضان با استفاده از طرفیت نهاد‌های حمایتی مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد.

دهشیری با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان اضافه کرد: مردم استان دارالعباده یزد دارای اعتقاد قوی مذهبی بوده و اغلب مردم روزه‌دار هستند و افرادی هم که نمی‌توانند روزه بگیرند باید حرمت روزه‌داران را نگه دارند و حرمت این ماه باید در اماکن عمومی حفظ شود و قطعا نهاد‌های ذیربط در صورت حرمت‌شکنی وارد عمل می‌شوند و درباره خاطیان اعمال قانون خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه رئیس کل دادگستری ضمن تشکر از خلق حماسه مردم بصیر ایران اسلامی با شرکت فراگیر و لبیک به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از زحمات و خدمات همه بخش‌ها از جمله زحمات مستمر دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش و دادگستری استان یزد بابت حضور فعال در هیئت‌های اجرایی و تاثیر در سلامت و امنیت انتخابات قدردانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *