۶۱ قاضی به مشکلات ۴۲۷ مددجوی زندان مرکزی یزد رسیدگی کردند

10:24 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۴۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۱ قاضی به مشکلات ۴۲۷ مددجوی زندان مرکزی یزد رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ۶۱ نفر از قضات استان با حضور در زندان مرکزی یزد به صورت چهره به چهره با ۴۲۷ نفر از زندانیان استان ملاقات کردند.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن سال جدید و همچنین تقارن آن با ماه مبارک رمضان ۶۱ نفر از قضات استان با حضور گروهی در زندان مرکزی یزد با ۴۲۷ نفر از زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات کردند.

وی افزود: قضات در این بازدید ضمن استماع درخواست‌های زندانیان دستورات لازم را جهت اعطای مرخصی و سایر تاسیسات قانونی و مسائل مرتبط با امور زندانیان صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: برگزاری چنین ملاقات‌هایی اقدامی بسیار موثر در جهت کاهش فشار‌های روحی و روانی وارد بر زندانیان و مدیریت بهینه فضای داخلی زندان است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وموثرترین عامل کاهش و یا افزایش جمعیت کیفری، قضات و رای صادره آنان است، بیان کرد: قضات نقش بسیار پر رنگی در کاهش جمعیت کیفری زندان دارند و با صدور غیر متعارف حکم حبس از سوی آنان، کم کم این رای به یک رفتار و رویه قضایی تبدیل و در نتیجه جمعیت کیفری را افزایش می‌د‌هد و موجب آسیب‌های مختلفی مانند تحمیل هزینه‌های سنگین به جامعه از باب نگهداری زندانیان، آسیب‌پذیری اعضای خانواده زندانی و از بین رفتن موقعیت و جایگاه فرد در خانواده و اجتماع بعد از تحمل دوران مجازات می‌شود.

دهشیری یادآور شد: در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه، تعیین مجازات متناسب، موثر و بازدارنده می‌تواند ضمن کاهش تولید جرم، جمعیت کیفری زندان را هم تعدیل کند و اصول حاکم بر اصلاح و تربیت در زندان‌ها نیز با کیفیت بهتر اعمال شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *