رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: در تعطیلات نوروز دستورالعمل کنترل مجرمان سابقه‌دار با دقت و نظارت ویژه اجرا شود

15:35 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۵۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: در تعطیلات نوروز دستورالعمل کنترل مجرمان سابقه‌دار با دقت و نظارت ویژه اجرا شود
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال جدید، نسبت به موضوعاتی همچون تغییر کاربری اراضی، سرقت از منازل، تخریب منابع ملی و محیط زیست و اجرای قاطع دستورالعمل کنترل و برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار دقت و نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

خبرگزاری میزان_ محمد رزم در آخرین نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ ضمن تقدیر از زحمات یکساله مقامات قضایی استان، اظهار کرد: خوشبختانه در بازرسی‌هایی که در طول این یک سال از حوزه‌های قضایی صورت گرفت مورد خاصی که منجر به تضییع حقوق مردم و بیت المال شده باشد مشاهده نشد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها وضعیت هر حوزه را به لحاظ میزان برخورداری از کادر اداری و قضایی، امکانات، تجهیزات اداری و فضای فیزیکی مورد بررسی قرار دادیم و نسبت به رفع کمبود‌ها و مشکلات پیگری‌ها و اقدامات لازم را انجام دادیم.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آنجا که عملکرد دادگستری‌ها و مراجع قضایی از سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه تحولی دستگاه قضایی سنجیده می‌شود لذا ما در بازرسی ها، نشست‌های ویژه‌ای را با مقامات قضایی هر حوزه برگزار و از آن‌ها درخواست کردیم تا بر حسن اجرای امور بر اساس مفاد برنامه ابلاغی نظارت و توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در برنامه تحولی قوه قضاییه حدود ۱۸۵ اقدام و هدف پیش بینی شده که دادگستری‌های استان‌ها باید راهکار‌های لازم را برای اجرای این سیاست‌ها پیش بینی کرده و ارزیابی جامعی را در ارتباط با عملکرد بخش‌های مختلف به لحاظ انطباق با مفاد سند تحول به عمل آورند.

رزم با اشاره به راه اندازی شعب قضایی مصوب در دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش استان، عنوان کرد: در طی بازدید‌هایی که از حوزه‌های قضایی صورت می‌گرفت آخرین آمار موجودی پرونده‌ها در هر شعبه به صورت دقیق بررسی و درصورتی که نیاز به حضور دادرس و یا راه‌اندازی شعبه قضایی بود این موضوع در دستور کار معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید‌ها مسئله ترفیع کارکنان اداری نیز بررسی می‌شد و چنانچه نیرویی سابقه لازم و استحقاق ترفیع داشت ما وی را به کمیسیون نقل و انتقالات پیشنهاد می‌دادیم.

رزم تصریح کرد: از آنجایی که برخی شعب تجدیدنظر نیز به تنهایی و با حضور ۲ قاضی فعالیت می‌کردند و فاقد رئیس بودند، همکاران قضایی را که دارای سنوات و تجربه بالای کاری بودند برای این شعب پیشنهاد کردیم.

موضوع نقل و انتقال قضات به صورت دقیق و کارشناسانه در حال پیگیری است

وی یادآور شد: خوشبختانه موضوع جابجایی و نقل و انتقال قضات به صورت دقیق و کارشناسانه در حال پیگیری است و امیدواریم در سال آینده شاهد عملکرد مطلوبتر دستگاه قضایی استان از حیث تسریع در رسیدگی به پرونده ها، اتقان آرا و خدمت مضاعف به شهروندان باشیم.

تشریح عملکرد دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در انتخابات 

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به عملکرد مسئولان قضایی استان برای تأمین سلامت و امنیت انتخابات گفت: روسا، دادستان‌ها و قضات کشیک استان به صورت جهادی در عرصه انتخابات حاضر شدند و تلاش وافری را برای تأمین نظم و امنیت انتخابات از خود نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان بر اساس دستورالعمل و بخشنامه ابلاغی ریاست قوه قضاییه، در قالب ستاد استانی پیشگیری و مقابله با تخلفات و جرایم انتخاباتی، تعداد ۵ جلسه با مدیران نهاد‌های نظارتی و امنیتی استان برگزار کرد و مجموعاً ۴۵ مصوبه را برای اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ کرد.

رزم افزود: متناظر با این ستاد جلسات ستاد پیشگیری در شهرستان‌های استان نیز تشکیل شد و در نهایت با ۱۸۰ مصوبه در شهرستان‌های استان، روند برگزاری انتخابات سالم، پرشور و مردمی تحت نظر و اشرافیت کامل مسئولان دستگاه‌های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان قرار گرفت.

رئیس دستگاه قضا به استان چهارمحال و بختیاری سفر می‌کند

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در بخشی از سخنان خود از احتمال سفر ریاست قوه قضاییه به استان در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: از آنجا که پیش از سفر رئیس قوه قضاییه هیئت نظارت استانی برای بررسی عملکرد نهاد‌های قضایی در استان حضور پیدا خواهد کرد، لذا مسئولان قضایی از هم اکنون آمادگی لازم را برای این بازرسی‌ها داشته باشند.  

وی ادامه داد: روسا و دادستان‌ها موضوعاتی را که نیاز به تخصیص اعتبار از مرکز دارد جمع بندی کنند تا در سفر ریاست قوه قضاییه در استان به معاونین و هیئت همراه ارائه شود.  

در پایان این نشست مصوب شد طرح احداث ساختمان برای دادسرای شهرستان اردل، دادسرای شهرستان سامان و دادگاه عمومی بخش بلداجی از طریق معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه پیگیری شود.

همچنین مقرر شد از طریق معاونت منابع انسانی بحث کمبود کادر قضایی در دادگستری شهرستان لردگان پیگیری و به منظور کاهش آمار موجودی پرونده‌ها راه‌اندازی شعب حقوقی و کیفری جدید در این شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

تشدید نظارت‌ها در تعطیلات نوروز

گفتنی است در این نشست رئیس کل دادگستری استان به مسئولان قضایی دستور داد با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تعطیلات سال جدید، نسبت به موضوعاتی همچون تغییر کاربری اراضی، سرقت از منازل، تخریب منابع ملی و محیط زیست و اجرای قاطع دستورالعمل کنترل و برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار دقت و نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *