رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: دستگاه‌های مسئول برای تامین امنیت روز‌های پایانی سال تلاش کنند

15:10 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۷۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: دستگاه‌های مسئول برای تامین امنیت روز‌های پایانی سال تلاش کنند
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر لزوم تعامل و همبستگی دستگاه‌های مسئول برای تأمین نظم و امنیت استان در ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و شورای حفظ حقوق بیت المال با ارائه طرحی پیشنهادی از مجموعه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه تدوین شده برای تأمین نظم و امنیت عمومی در مناسبت‌های پایان سال، اظهار کرد: در این طرح به منظور اطلاع رسانی نسبت به حوادث پایان سال مقرر شد تا از ظرفیت‌های نهاد‌هایی همچون صدا و سیما و آموزش و پرورش برای آگاهی‌بخشی به عموم مردم استفاده شود.

وی افزود: از آنجا که در شب چهارشنبه آخرسال ممکن است شاهد ازدحام جمعیت در نقاطی از شهر شهرکرد به ویژه خیابان‌های اصلی باشیم لذا پیشنهاد شد تا نیروی انتظامی حضور خود را در این اماکن تشدید کرده و افراد مسئله‌دار و مخلان نظم و امنیت را شناسایی و در صورت لزوم بازداشت کند.

موسوی ادامه داد: به فروشگاه ها، مراکز خرید و صنوفی که می‌توانند محلی برای تجمع افراد در سطح شهر باشند نیز ابلاغ خواهد شد که تا پیش از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه محل کار خود را تعطیل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری پیرامون برنامه‌های عملیاتی ویژه ماه مبارک رمضان نیز گفت: در ماه مبارک رمضان هماهنگی‌های لازم برای انجام فرضیه واجب نماز جماعت در پارک‌ها و فضای سبز پیش بینی شده است.

وی افزود: برای مقابله با پدیده ناپسند روزه‌خواری نیز مقرر شد تا ضمن نصب بنر و بیلبورد در اماکن عمومی از ظرفیت آمران به معروف برای تذکر و ارشاد استفاده شود.

موسوی تصریح کرد: مقابله با روزه‌خواری در درجه اول شامل ارائه تذکر و ارشاد افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است و در درجات بالاتر شامل بازداشت و تشکیل پرونده قضایی است که دستگاه قضایی استان نیز برای این منظور شعب ویژه‌ای را در هر حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده است.

دبیر ستاد پیشگری از وقوع جرم استان ابراز داشت: در تعطیلات عید نوروز با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی اقداماتی موثر برای مقابله با سرقت، نگه داشت افراد مسئله‌دار در زندان و نظارت بر اراضی ملی و منابع طبیعی به منظور پیشگیری از تصرفات غیرمجاز و مستحدثات غیرقانونی پیش بینی شده است.

در ادامه این جلسه محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم تعامل و همبستگی دستگاه‌های مسئول برای تأمین نظم و امنیت استان در ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: همانطور که دستگاه قضایی استان اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه ذاتی خود می‌داند، انتظار می‌رود سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول نیز در جهت حفظ نظم و آرامش عمومی مشارکت فعالی داشته باشند.

وی افزود: برقراری نظم در مناسبت‌هایی همچون چهارشنبه سوری و عید نوروز یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی استان به شمار می‌رود و این نهاد هر ساله ضمن برگزاری جلسات و هماهنگی با دستگاه‌های نظامی و انتظامی این موضوع را مدیریت کرده است.

رزم ادامه داد: امسال هم ما انتظار داریم تا در ذیل انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دادگستری و نهاد‌های مربوطه، دستگاه‌های فرهنگی نیز برای آگاه‌سازی مردم برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک ببینند تا خسارات احتمالی و میزان ارتکاب جرم در این ایام به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به بافت سنتی استان و اهتمام مردم متدین و ولایتمدار برای احیاء فرائض دینی در ماه مبارک رمضان لازم است قاطعانه با پدیده روزه‌خواری در معابرعمومی برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز نیز که ممکن است برخی افراد سود جو اقدام به تصرف اراضی ملی و یا احداث ساخت و ساز‌های غیرمجاز در باغات و جنگل‌ها کنند، به لحاظ حفاظت از بیت المال و صیانت از حقوق عامه باید دستگاه‌های مسئول اقدامات بازدارنده و مقابله‌ای با این موضوع را اعمال کنند.

در این جلسه سیدنصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی یکی از راهکار‌های مهم برای آگاهی شهروندان از قوانین است، گفت: اکثریت افراد جامعه خود را پایند به قانون و مقررات می‌دانند و لذا در ایامی مانند روز‌های پایان سال و مناسبت چهارشنبه سوری با در نظر داشتن حضور جوانان و نوجوانان در سطح معابر و نقاط پر ازدحام شهر می‌توان با تولید محتوا در شبکات اجتماعی مجاز و حتی غیرمجاز، افراد را نسبت به خطرات احتمالی این گونه مراسمات آگاه کرد.

صالحی یادآور شد: در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه برای مناسبت چهارشنبه آخر سال باید هرگونه مواد محترقه و آتش‌زای غیرمجاز از سطح شهر جمع آوری شود و بر مراکز توزیع مواد سوختی نیز نظارت لازم صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل تقارن روز طبیعت با ایام ماه مبارک رمضان نیروی انتظامی در این روز باید بر پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر نظارت کامل داشته باشد و با هرگونه اقدام خلاف شعائر دینی قاطعانه برخورد کند.  

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال و شروع ماه مبارک رمضان به منظور نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها باید حضور گشت‌های نظارتی در سطح شهر‌ها تشدید شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *