عبور عمدی تانک‌های رژیم صهیونیستی از روی غیرنظامیان؛ بخش دیگری از جنایت نسل‌کشی در غزه

8:52 - 15 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۷۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عبور عمدی تانک‌های رژیم صهیونیستی از روی غیرنظامیان؛ بخش دیگری از جنایت نسل‌کشی در غزه
تانک‌ها و خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی ساکنان غزه را در حالی که زنده و مجروح هستند، زیر می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - کشتار مکرر غیرنظامیان فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با زیرگرفتن عمدی آن‌ها به وسیله خودرو‌های نظامی و همچنین تخریب گسترده اموال غیرنظامیان همچنان در حال روی دادن است.

این جنایت‎ها نیز بخشی از نسل‎کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه است که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) ادامه دارد.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) به‎تازگی قتل یک شهروند فلسطینی را از سوی ارتش رژیم صهیونیستی که در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) پس از دستگیری، عمدا در محله الزیتون شهر غزه زیر گرفته شد، مستند کرد.

این شهروند فلسطینی مورد بازجویی شدید اعضای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و دستان او را با دستبند بستند و در حالی که روی زمین افتاده بود با خودروی نظامی از روی بدن وی عبور کردند.

این حادثه در محله الزیتون غزه رخ داد؛ سربازان صهیونیست پیش از اینکه قربانی را با خودرو زیر بگیرند، دستان او را بسته و بدن او را از پا‌ها به بالا زیر خودرو قرار دادند.

نظامیان صهیونیست تایید کردند که این شهروند فلسطینی در جریان حادثه زنده بوده است؛ برای اطمینان از زیر گرفته شدن کامل این فرد، قربانی روی آسفالت قرار داده شد.

بدن تکه‎تکه‎شده قربانی و اطراف آن نشانه‌های آشکاری از حضور بولدوزر یا تانک نظامی دارد؛ به نظر می‌رسد که این قربانی را پیش از زیر گرفتن با خودرو برهنه کرده‌اند.

این جنایت هولناک پیش از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از محله الزیتون رخ داد که وضعیت اعضای بدن که در زمان مستندسازی پرونده هنوز تجزیه نشده بود، گواه آن است.

حادثه مستند دیگری در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) رخ داد، زمانی که یک تانک صهیونیست اعضای یک خانواده را در حالی که در یک خودرو در خان‎یونس خوابیده بودند زیر گرفت؛ در نتیجه این جنایت یک مرد و دختر بزرگش به شهادت رسیدند و ۳ فرزند و مادرشان مجروح شدند.

آمنه، دختر ۱۳ ساله این خانواده، تایید کرد که پدر و خواهر بزرگ‌ترش بر اثر برخورد غیرمنتظره و مکرر یک تانک صهیونیست از روی خودرو ون که خانواده در آن خوابیده بودند، به شهادت رسیدند.

در حالی که مادر و ۲ خواهر و برادر دیگرش از این جنایت جان سالم به در بردند، آمنه فشار شدیدی را در چشمان خود تجربه کرد و تقریبا بینایی خود را از دست داده است.

یورو-مد مانیتور همچنین در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ماه)، تانک‌ها و بولدوزر‌های صهیونیستی را مستند کرده که افراد آواره را در داخل چادر‌های خود در حیاط بیمارستان کمال عدوان بیت‌لاهیا زیر می‌گیرند؛ چندین نفر در جریان این حادثه به شهادت رسیدند، از جمله افرادی که در ابتدا مجروح شدند و در نهایت جان سالم به در نبردند.

علاوه بر این اجساد کسانی که پیشتر در حیاط این بیمارستان دفن شده بودند، در این اقدام له شدند.

به‌تازگی یک خانواده فلسطینی از یک حمله در ۲۰ فوریه (یکم اسفند) پس از عبور رهگذران صهیونیست از چادر آن‌ها در ساحل دریای خان‌یونس جان سالم به در بردند؛ یک زن، می‎گوید که از برخورد ناگهانی تانک بر روی چادرش شوکه شده است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه حوادث متعددی را از تخریب اموال غیرنظامیان، به ویژه خودروها، از سوی تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه را مستند کرده است؛ بیشتر این حملات، خودرو‌هایی را که در خیابان‌ها بدون هیچ گونه وابستگی نظامی پارک شده بودند، هدف قرار داده اند که نشان دهنده تخریب عمدی و نظام‌مند اموال فلسطینیان از سوی این رژیم است.

همه این موارد نقض حقوق بشر بخشی از تلاش بزرگ‌تر رژیم صهیونیستی برای انسان‌زدایی ساکنان نوار غزه است تا جنایاتی را که علیه آن‌ها مرتکب می‌شود توجیه و عادی کند؛ له کردن غیرنظامیان با تانک تنها یکی از روش‌های بی‌رحمانه ارتش این رژیم است که فلسطینیان را در نوار غزه به قتل می‌رساند و انسانیت، رنج و وضعیت آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

این اقدامات نشان دهنده تمایل کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین با هدف حذف، ارعاب و آسیب رساندن به آن‌ها از نظر جسمی و روانی است؛ این جنایات در کنار کمپین تحریک عمومی از سوی مقامات صهیونیست، شخصیت‌های رسانه‌ای و شهرک نشینان برای نابودی فلسطینیان در غزه انجام می‌شود و همچنین نتیجه مصونیت کامل مجرمان است که با پاسخگو نبودن معناداری مشخص می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر با هدف قرار دادن مستقیم با تک تیراندازها، هواپیما‌های بدون سرنشین و عملیات در مناطق مختلف نوار غزه، به قتل‌های از پیش برنامه ریزی شده، اعدام‌های غیرقانونی و قتل‌های قضایی علیه غیرنظامیان فلسطینی تشدید کرده است.

به نوشته نگارنده، این اقدامات بر اساس قانون اساسی دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) به عنوان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *