تحقیقات درباره کشتار میدان النابلسی؛ ادعای رژیم صهیونیستی رد شد

11:28 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۶۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات درباره کشتار میدان النابلسی؛ ادعای رژیم صهیونیستی رد شد
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ادعای رژیم صهیونیستی درباره کشته و مجروح شدن افراد بر اثر زیر گرفتن با خودرو و ازدحام جمعیت در میدان النابلسی غزه بی‌اساس است.

خبرگزاری میزان - تحقیقات اولیه در مورد «کشتار آرد» در میدان النابلسی در جنوب غربی شهر غزه علیه غیرنظامیان فلسطینی که در روز پنجشنبه گذشته در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، دخالت کامل رژیم صهیونیستی را در این جنایت را تأیید می‌کند.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در بیمارستان الشفا برگزار شد، یافته‌های تحقیقات اولیه خود را در مورد این حادثه و شهادت قربانیان در بحبوحه تلاش‌های ارتش رژیم صهیونیسی برای فاصله گرفتن از این حادثه با ادعای مرگ افراد به دلیل ازدحام جمعیت به اشتراک گذاشت.

در این کنفرانس، محمد قاریقه، محقق ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه، گفت که تیم میدانی این سازمان مستقر در ژنو که در زمان حادثه حضور داشت، تیراندازی سنگین تانک‌های صهیونیست را به سمت غیرنظامیان فلسطینی در هنگام تلاش برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در میدان النابلسی ثبت کرد.

یافته‌های این نهاد حقوق بشری نشان می‌دهد که بسیاری از شهدا و مجروحان هدف مستقیم گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست قرار گرفته‌اند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که برخلاف آنچه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند، قربانیان به وسیله خودرو زیر گرفته نشده و یا به دلیل ازدحام جمعیت آسیب ندیده‎اند.

این نهاد حقوق بشری به ۴ مدرک اشاره کرد که دخالت ارتش رژیم صهیونیستی را در کشتار و مجروح کردن غیرنظامیان تایید می‌کند؛ اولین آن نشانه‌های جراحت بر بدن شهدا و مجروحان است؛ شواهد دوم، فیلم منتشر شده از سوی خود ارتش رژیم صهیونیستی است که شامل شواهد شنیداری از شلیک گلوله از تانک‌های صهیونیست مستقر در نزدیکی ساحل، به اضافه فیلم هوایی منتشر شده از سوی ارتش این رژیم است که عمدا تقطیع و تحریف شده است.

 با این حال ویدیو رژیم صهیونیستی وجود دستکم ۲ تانک صهیونیست و همچنین اجساد متعدد را در مسیر تانک‌ها به جای کامیون‌های کمک نشان می‌دهد.

یورو-مد مانیتور همچنین با اشاره به صدای مشخص گلوله‌ها که در تصاویر منتشر شده در زمان تیراندازی قابل شنیدن است، آن‌ها را از یک سلاح خودکار مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی شناسایی کرد.

جدالله الشافعی، رئیس بخش پرستاری بیمارستان الشفا، در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که امدادگران از جمله قربانیان تیراندازی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیانی هستند که در میدان النابلسی تجمع کرده بودند.

وی اظهار داشت که ده‌ها کشته و مجروح را در بدو ورود به بیمارستان الشفاء مشاهده کرده که هدف اصابت گلوله‌های نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

رئیس بخش پرستاری بیمارستان الشفا همچنین تاکید کرد که تمام اسناد مربوطه، از جمله عکس‌برداری با اشعه ایکس و گزارش‌های پزشکی، در دسترس رسانه‌ها، گروه‌های حقوق بشری یا کمیته‌های تحقیقاتی است.

امجد علیوا، متخصص اورژانس در بیمارستان الشفا، در این کنفرانس نقل کرد که به همراه پزشکان و پرستاران همراه با هزاران غیرنظامی در میدان النابلسی در انتظار رسیدن کمک‌های بشردوستانه و افرادی که از کمبود حداقل نیاز‌های زندگی با توجه به گسترش قحطی رنج می‌برند، حضور داشته است.

به گفته این متخصص پزشکی، ارتش رژیم صهیونیستی به محض رسیدن کامیون‌ها در ساعت ۴ بامداد روز پنجشنبه گذشته، به روی تمام افرادی که در انتظار دریافت کمک بودند، آتش سنگینی گشوده است.

آنچه در میدان النابلسی رخ داد یک قتل عام هولناک بود و بازیابی بسیاری از مجروحان که هنوز از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست، دشوار است.

تیراندازی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی در انتظار کمک به یک رویه عادی تبدیل شده است؛ در هفته‌های اخیر، نیرو‌های نظامی صهیونیست به‎طور مستقیم ده‌ها نفر را در شهر غزه از جمله در خیابان صلاح‌الدین و در مجاورت میدان الکویت هدف حمله قرار داده و آن‌ها را قتل‌عام کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *