گفت‌وگو|

یزدانی: لیگ جهانی از ۲ بُعد حائز اهمیت بود/ تیم‌داری استان مرکزی در کشتی قابل تقدیر است

8:45 - 12 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۳۰۲
یزدانی: لیگ جهانی از ۲ بُعد حائز اهمیت بود/ تیم‌داری استان مرکزی در کشتی قابل تقدیر است
دارنده ۴ مدال کشتی آزاد جهان گفت: کشتی ورزش اول ایران است و برگزاری لیگ جهانی در دو بُعد ارزشمند و حائز اهمیت بود.

رضا یزدانی، دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز کشتی آزاد جهان، در گفت‌وگو با میزان، درباره هشتمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی کشتی آزاد در تنکابن گفت: این مسابقات در دو بُعد فنی و حمایتی حائز اهمیت بود، در بخش فنی با توجه به زمان محدودی که وجود داشت تلاش کردیم از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده را ببریم و حضور ۷ تیم خارجی از کشور‌های روسیه، بلاروس، هندوستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان و قرقیزستان در این وقت اندک قابل ستایش بود.

دارنده ۳ مدال طلای بازی‌های آسیایی ادامه داد: در مورد مسائل فنی، فقط به همین مهم اشاره کنم که مصاف کشتی‌گیران مدعی و جوان در یک تورنمنت داخلی با حضور کشتی‌گیران خارجی از هر نظر به سود کشتی است و حتماً به تیم ملی ما کمک خواهد کرد.

*توسعه‌بخشی کشتی یکی از مهمترین سیاست‌های اتحادیه جهانی است

یزدانی با اشاره بُعد مالی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، اظهار داشت: کمک مالی به اهالی کشتی یکی از مزیت‌های بسیار مهم برگزار لیگ جهانی بود، هرچند اعتقاد دارم اگر برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌دار و منسجم‌تری داشته باشیم تیم‌های مطرح و کشتی‌گیران بزرگ دنیا نیز از این لیگ استقبال بیشتری خواهند کرد.

وی با قدردانی از مسئولان تیم پتروشیمی شازند به عنوان نماینده استان مرکزی که برای حمایت از کشتی در لیگ‌جهانی تیم‌داری کردند، گفت: توسعه‌بخشی کشتی یکی از مهمترین سیاست‌های اتحادیه جهانی است که مدیران پتروشیمی شازند با هوشمندی از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بُردند چرا که هم به ورزش اول کشور کمک کردند و هم با کسب مقام سوم، افتخاری ارزشمند را برای استان خود به دست آوردند.

*باید قدر حامیان کشتی را بیشتر بدانیم

یزدانی خاطرنشان کرد: باید قدر حامیان کشتی را بیشتر بدانیم و در جایی که استان‌های صاحب کشتی حاضر به تیم‌داری در لیگ نیستند حضور نماینده استان مرکزی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و باید کمک کرد تا مدیرانی که به ورزش اهمیت می‌دهند با دلگرمی بیشتری حامی ورزش و ورزشکاران باشند.

هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با حضور ۹ تیم روز‌های ۵ و ۶ اسفندماه در خانه کشتی تنکابن استان مازندران برگزار شد و در پایان تیم بانک شهر با برتری مقابل نماینده هند برای دومین سال متوالی قهرمان شد. تیم پتروشیمی شازند استتن مرکزی نیز با شکست نماینده قزاقستان به عنوان سومی رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *