گفت‌وگو|

حسین‌خانی: کار سلیقه‌ای و بی‌قانون جواب نمی‌دهد/ دلم برای کشتی تهران می‌سوزد

8:45 - 11 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۰۹۰
حسین‌خانی: کار سلیقه‌ای و بی‌قانون جواب نمی‌دهد/ دلم برای کشتی تهران می‌سوزد
سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان تهران گفت: به طور حتم تداوم موفقیت در گرو قانونمندی و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای است.

مصطفی حسین‌خانی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه بسیاری از افراد در هیئت کشتی تهران برای خود کشتی به میدان خدمت نیامده‌اند، بلکه به منظور اجرایی کردن اهدافشان هستند، گفت: از ابتدا قرار نبود کشتی تهران به این سمت و سو برود وگرنه هیچ‌گاه قبول مسئولیت نمی‌کردم.

دارنده مدال برنز جهان مشاوره‌های خود را در راستای رشد و اعتلای کشتی تهران دانست و افزود: قرار بود قانون و ساختاری در کشتی تهران وضع و پایه‌گذاری شود تا بتوان حق کشتی‌گیر را با توجه به نتایج انتخابی، نظم و انضباطی که دارد بدهیم و نگاه نکنیم که شاگرد چه کسی است، از طرفی نیز قرار شد حق مربیان سازنده که هم شاگرد در تیم دارند، هم در مسابقات کشوری و هم در معرفی کردن به تیم ملی را، بدهیم.

*هیچ رده‌ای غیر از جوانان پای قانونی که خودمان وضع کردیم، نایستاد

حسین‌خانی در مدت یکسالی که به‌عنوان سرمربی تیم جوانان تهران مشغول به خدمت بود، اذعان داشت: هم کشتی‌گیر منتخب به حقش رسیده و هم مربی او که در تیم شاگرد داشته، ولی این موضوع تنها در تیم جوانان اجرایی شد و هیچ رده دیگری پای قانونی که خودمان وضع کردیم، نایستاد.

دارنده ۲ مدال طلای آسیا با تاکید بر اینکه همین موضوع باعث می‌شود مربیان سازنده دلسرد شوند و دوست نداشته باشند با هیئت کشتی تهران همکاری کنند، ادامه داد: چه اشکالی در قانونمند بودن و رو راستی وجود دارد؟ به عنوان مثال چرا آقایان برای انتخاب تیم نونهالان تهران جهت حضور در مسابقات انتخابی کشور اقدام به چینش و راهکار‌های مختلف برای این تیم کردند، مگر بزرگسالان است که از لیگ و یا انتصابی انتخاب می‌کنند؟

*همان اشتباهات، اکنون نیز انجام و تکرار می‌شود

وی با ارزشمند دانستن برگزاری مسابقاتی با حضور ۳۲۰۰ نفر از خردسالان، عنوان کرد: این قبیل مسابقات حرکتی بزرگ، درخور و زیبا است، اما از آن طرف به‌منظور شرکت در مسابقات کشوری نونهالان اتفاقاتی در حال رخ دادن است که کاملاً اشتباه، بی منطق و خارج از برنامه است.

حسین‌خانی با اشاره به اینکه آنچه اکنون در هیئت کشتی انجام می‌شود، ایراداتی است که در دوران قبلی نیز گرفته می‌شد، تاکید کرد: کار سلیقه‌ای و بی‌قانون جواب نمی‌دهد، اما متأسفانه همان اشتباهات، اکنون نیز انجام و تکرار می‌شود.

*یک سال با برنامه کار کردیم

نایب قهرمان آسیا افزود: من به‌عنوان سرمربی و همکارانم در تیم جوانان تهران یک سال با برنامه کار کردیم که شامل اردو‌های متمرکز در طول سال، برگزاری مسابقات دوستانه تیم به تیم با استان‌های مختلف، استفاده از آنالیزور، انجام جلسات متعدد آسیب‌شناسی با حضور عزیز اطاعتی، بهره‌مندی از حضور مربیان سازنده و یک کارشناس داوری در تمرینات و مسابقات رسمی بود که ماحصل آن حضور تیم جوانان با اختلاف ۶ امتیاز با تیم اول (لرستان) و ۲ امتیاز با تیم دوم (مازندران) به‌عنوان سومی دست یافت، در حالی که تهران در ۲ سال گذشته روی سکو‌های اول تا سوم قرار نگرفته بود.

دارنده دو مدال برنز آسیا ادامه داد: تیم جوانان تهران در مسابقات انتخابی که اخیراً در لرستان برگزار شد، با توجه به اینکه علی خرمدل از سوی غلامرضا محمدی از حضور در مسابقات انتخابی کشوری معاف شده بود با ۴ فینالیست و کسب ۸ مدال (یک طلا، ۳ نقره و ۴ برنز) جایگاه مطلوبی را به دست آورد.

*اگر انتقادی می‌کنم از سر دلسوزی است

وی با اشاره به آمار و ارقام نتایج ۳ سال گذشته تیم جوانان تهران و حضور یکساله‌اش در این تیم، گفت: نتایج کسب شده به‌دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اعطای حق به کشتی‌گیران و مربیان بود که به وضوح قابل مشاهده است و اگر این روال در سال‌های آینده نیز ادامه یابد مطمئنا شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

حسین‌خانی در پایان صداقت و روراستی را رویه همیشگی‌اش در زندگی عنوان کرد و گفت: اگر انتقادی هم می‌کنم صرفاً به دلیل علاقه‌ام به ورزش اول کشور است و صادقانه می‌گویم که دلم برای کشتی تهران می‌سوزد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *