گفت‌وگو|

حبیبی: لیگ جهانی قطعاً به سود کشتی است/ رضا یزدانی اعتبارش را برای کشتی خرج می‌کند

8:45 - 08 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۶۰۴
حبیبی: لیگ جهانی قطعاً به سود کشتی است/ رضا یزدانی اعتبارش را برای کشتی خرج می‌کند
مربی تیم کشتی آزاد بانک شهر گفت: برگزاری هدفمند لیگ باشگاه‌های جهان، در راستای سیاست توسعه بخشی کشتی در اتحادیه جهانی است.

هادی حبیبی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه برگزاری هدفمند مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد قطعاً به سود کشتی است، اظهار داشت: شاید کیفیت مسابقات آنطور که باید بالا نباشد، اما باید مثبت به این موضوع نگاه کرد، زیرا حضور تیم‌های خارجی به کشتی و کشتی‌گیران کمک می‌کند. کمک مالی به کشتی‌گیران از دیگر مزیت‌های برگزاری این لیگ است هرچند باید برای حضور تیم‌های مطرح و کشتی‌گیران بزرگ در این لیگ تلاش بیشتری شود.

وی با انتقاد از برخی کارشناسان که نظر به عدم برگزاری لیگ کشتی آزاد باشگاه‌های جهان در ایران دارند، گفت: اصرار بر عدم برگزاری این قبیل مسابقات به منزله پاک کردن صورت مسئله است، زیرا لیگ اگر هدفمند و در زمان مناسب برگزار شود، به سود چرخه کشتی است. لیگ جهانی فرصت خوبی برای همین حضور اندک کشتی‌گیران خارجی است. از آنجا که در کشور ما تورنمنت‌های بین‌المللی مطلوبی برگزار نمی‌شود، به دنبال آن کشتی‌گیران مطرح و صاحب سبک جهان نیز استقبالی از حضور در لیگ باشگاه‌های جهان نمی‌کنند، پس همین اندک را نیز باید مغتنم شمرد.

قهرمان آسیا به سیاست خوب توسعه‌بخشی کشتی توسط اتحادیه جهانی در کشور‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری لیگ جهانی نیز در حد و انداره خود بسیار به کشتی‌گیران جوان و مستعدی که هنوز از بار فنی خوبی برخوردار نشده‌اند کمک خواهند کرد تا با قهرمانان بزرگ تن به تن شوند. از طرفی چرخه مالی بر جذابیت حضور در لیگ باشگاه‌های جهان می‌افزاید. 

هادی حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی کشتی را به خانه‌ها می‌برد و برای نونهالان و نوجوانان دیدن قهرمانان و تکرار قهرمانی انگیزه می‌آفریند. باید نسبت به امثال رضا یزدانی‌ها در کشتی، قدرشناسی بیشتری وجود داشته باشد، او در این سال‌ها برای کمک به ورزش اول کشور تلاش‌های بی‌وقفه‌ای داشته و اعتبارش را برای کشتی به درستی خرج کرده است.

هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با حضور ۹ تیم روز‌های ۵ و ۶ اسفندماه در خانه کشتی تنکابن استان مازندران برگزار شد و در پایان تیم بانک شهر با برتری مقابل نماینده هند برای دومین سال متوالی قهرمان شد. تیم پتروشیمی شازند نیز با شکست نماینده قزاقستان به عنوان سومی رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *