گفت‎وگو|

عضو حماس: جهانیان باید با نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی آشنا شوند

9:00 - 02 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۱۸۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عضو حماس: جهانیان باید با نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی آشنا شوند
عضو حماس و رئیس مرکز مطالعات فلسطین، می‎گوید که باید همه جهانیان و به‌ویژه غربی‌ها با نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی آشنا شوند.

به‎تازگی محمد الریفی عکاس و خبرنگار فلسطینی که با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار فلسطینی، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۱۳۴ نفر افزایش یافت.

همچنین شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به بیش از ۳۱ هزار نفر رسیده است. بیش از ۷۴ هزار نفر هم در این جنگ زخمی شدند.

براساس گزارش‎ها، بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

در همین رابطه مصطفی یوسف اللداوی، عضو حماس و رئیس مرکز مطالعات فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه رسانه در همه انواع خود یک سلاح است و چه‌بسا قدرت رسانه‌ها بیش از قدرت موشک و جنگ باشد، گفت: ما باید همه جهانیان و به‌ویژه غربی‌ها را با نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی آشنا کنیم.

اللداوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حتی خبرنگاران همسو با مقاومت را به‎طور مستقیم هدف قرار می‌دهد، اظهار کرد: ملت فلسطین استوار و صبور است و از نقشه‌ها و طرح‌های رژیم صهیونیستی اطلاع کامل دارد.

این عضو حماس با اشاره به اینکه روایت رژیم صهیونیستی از جنگ غزه دروغ است، اضافه کرد: این موضوع بر همگان آشکار است.

وی همچنین به کشتار بی‌سابقه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل نه‌تنها خبرنگاران را با وجود لباس و نشان خبرنگاری هدف قرار می‌دهد بلکه مردم مظلوم فلسطین را قتل‌عام می‌کند چراکه می‌داند آن‌هایی که تاکنون برای حفظ خاک و وطن خود در نوار غزه مانده‌اند، مقاوم و وطن‌پرست هستند.

اللداوی در بخشی دیگر گفت: مردم مقاوم غزه اجازه نخواهند داد که رژیم غاصب صهیونیستی سرزمین آن‌ها را تصرف کند و به همین دلیل است که اسرائیل به قتل‌عام مردم غزه می‌پردازد چراکه از ایمان آن‌ها هراس دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *