گفت‌وگو|

لطیفی: استقلال شایستگی پیروزی مقابل سپاهان را داشت/ بازیکنان‌ به خوبی تفکرات نکونام را اجرا کردند

0:33 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۷۸۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطیفی: استقلال شایستگی پیروزی مقابل سپاهان را داشت/ بازیکنان‌ به خوبی تفکرات نکونام را اجرا کردند
پیشکسوت فوتبال گفت: نیمه اول بازی چندان خوبی ندیدیم چون استقلال تراکم دفاعی داشت و سپاهان هم اصلاً فاز تهاجمی نداشت.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر اظهار داشت: بازی را به دو بخش تقسیم می‌کنم؛ بخش اول مربوط به نیمه اول که بازی چندان خوبی ندیدیم چون استقلال تراکم دفاعی داشت و سپاهان هم علی‌رغم اینکه یک تیم تهاجمی است اصلاً فاز تهاجمی نداشت. به نظرم هر دو تیم نتوانستند افکار تاکتیکی خودشان را به خوبی در زمین پیاده کنند، اما در نیمه دوم ورق برگشت که دلیلش می‌تواند گل بسیار زیبای روزبه چشمی باشد. 

وی افزود: سپاهان بعد از دریافت گل از جانب احتیاط خارج شد، اما دفاع چند لایه استقلال مانع گلزنی آنها شد. در مجموع نیمه اول اصلاً بازی تماشاگرپسندی را شاهد نبودیم و یک بازی ضعیف را دیدیم. در نیمه دوم بازی از لحاظ هجومی جذاب و دیدنی بود. دیدار استقلال و سپاهان یک بازی ۶ امتیازی بود که استقلال شایستگی کسب این پیروزی خانگی را داشت. این بازی از لحاظ روحی و روانی می‌تواند به استقلال کمک کند تا در مسابقات بعدی هم نتایج خوبی را به دست بیاورد.

*مدافعان استقلال هوشیار بودند

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه بازیکنان‌ استقلال به خوبی تفکرات سرمربی را در زمین به اجرا درمی‌آوردند، عنوان کرد: سبک جواد نکونام جمع شدن و تراکم دفاعی و ضد حمله است و در این کار تخصص دارد که در چند نوبت این اتفاق رقم خورد و حتی می‌توانستند صاحب گل‌های بیشتری شوند. سپاهان هم چند موقعیت خوب گلزنی داشت، اما مدافعان استقلال هوشیار بودند.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که کدامیک از بازیکنان استقلال مقابل سپاهان خوب بودند، یادآور شد: وقتی تیمی خوب بازی می‌کند، تمام بازیکنانش عالی بازی کرده‌اند که توانسته به پیروزی برسد،‌ اما یکی از تأثیرگذارترین بازیکنانی که در فاز دفاعی و هجومی عالی کار کرد بلانکو بود که بسیار مثمرثمر بازی کرد. سپاهانی‌ها در دقایق پایانی به سانتر روی آوردند که بلانکو در پیشانی استقلال اکثر توپ‌های ارسالی را دفع کرد.

*جلالی به خوبی رضاییان را مهار کرد

وی در مورد مهار بهترین بازیکن سپاهان توسط ابوالفضل جلالی گفت: سمت راست سپاهان که در تمامی بازی‌ها نقاط قوت این تیم بود، اصلاً برابر استقلال موفق نبود. رامین رضاییان آنچنان حملاتی را روی دروازه استقلال نداشت، چون در سمت چپ استقلال جلالی، او را مهار کرده بود. هر دو بازیکنان خوبی هستند که نقاط قوت دو تیم بودند و هر دو یکدیگر را خنثی کرده بودند. نهایتاً برنده این دوئل جلالی بود که توانست از نفوذ‌های رضاییان جلوگیری کند. 

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: خط دفاع استقلال نمره قبولی می‌گیرد که گل نخورد، اما همیشه وقتی تیمی گل نمی‌خورد نشان می‌دهد ساختار دفاعی از خط حمله تا آخرین نقطه خط دفاعی خوب کار کرده است که تیم گل‌ نخورده و در نهایت برنده شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *