رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود آلمان به جمع مقاصد مطلوب مصرف‌کنندگان حشیش

15:22 - 05 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۳۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ورود آلمان به جمع مقاصد مطلوب مصرف‌کنندگان حشیش
آلمان در میانه اعتراض‌ها و مخالفت‌ها، مصرف حشیش و ماری جوانا را جرم‌زدایی کرد.

خبرگزاری میزان – کشور‌های اروپایی در سال‌های اخیر به موازات تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار مصرف موادمخدر در جهان، با چالش‌های بزرگی مواجه شده‌اند که راه‌حلی برای آن‌ها پیدا نشده است؛ همین موضوع این کشور‌ها را به سمت طراحی و اجرای ایده وحشتناک قانونی کردن خرید، فروش و مصرف تفریحی برخی از موادمخدر خطرناک سوق داده است.

آلمان روز جمعه، ۴ اسفند در میانه اعتراض‌ها و انتقادها، به جمع کشور‌ها و حوزه‌های قضایی پیوست که حشیش و ماری جوانا را قانونی کردند.

به گزارش رویترز، بوندستاگ آلمان روز جمعه، قانونی را تصویب کرد که به افراد و گروه‌ها اجازه نگهداری حشیش و ماری جوانا را در مقادیر مشخصی می‌دهد.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان، در واکنش به اعتراض مخالفان که او را به ترویج مصرف موادمخدر متهم کردند، مدعی شد که این اقدام دو هدف را پیگیری می‌کند: مقابله با بازار سیاه و بهبود حمایت از کودکان و نوجوانان.

منتقدان جرم‌زدایی از حشیش و ماری جوانا در آلمان می‌گویند: این قانون نه‌تنها مصرف حشیش و ماری جوانا را در میان جوانان در معرض خطر کاهش نمی‌دهد، بلکه موادمخدر خیابان‌ها را بیش از گذشته به کنترل خود در می‌آورند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۴.۵ میلیون آلمانی حشیش مصرف می‌کنند.

آلمان نهمین کشوری است که استفاده تفریحی از این ماده مخدر را قانونی می‌کند؛ آلمان سومین کشور در اروپا پس از مالت و لوکزامبورگ است که مصرف حشیش و ماری جوانا را قانونی کرده و آن را از فهرست موادمخدر ممنوعه خارج می‌کند.

انجمن‌های پزشکی آلمان انتقاد شدیدی را به قانونی شدن استفاده حشیش و ماری جوانا اعلام کرده‌اند؛ آن‌ها تاکید دارند که جرم‌زدایی از حشیش و ماری جوانا منجر به مصرف بیشتر این ماده مخدر شده و خطرات مرتبط با آن را بی‌اهمیت می‌کند.

انجمن‌های پزشکی در آلمان همچنین می‌گویند که تسهیل دسترسی به حشیش و ماری جوانا افزایش خطر اعتیاد به این موادمخدر را تشدید کرده و در نتیجه به شکلی ویژه سلامت جوانان را به خطر می‌اندازد.

برخی از منتقدان می‌گویند که دولت آلمان به یک فروشنده موادمخدر تبدیل شده است؛ ضمن اینکه مصرف این مادهمخدر اعتیادآور بوده و می‌تواند به چالش پرورش گیاه مربوطه در آلمان دامن بزند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *