تحولات اوکراین|

واشنگتن پیشنهاد آتش‌بس مسکو را رد کرد

11:56 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۴۳
واشنگتن پیشنهاد آتش‌بس مسکو را رد کرد
منابع آگاه می‌گویند که واشنگتن در آستانه ورود اوکراین به سومین سال از جنگ پیشنهاد مسکو را برای آتش‌بس رد کرده است.

خبرگزاری میزان - منابع آگاه می‌گویند که پس از تبادل پیام میان واسطه‌ها، آمریکا پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را درباره آتش‌بس و توقف جنگ در اوکراین رد کرده است.

رد درخواست پوتین از سوی واشنگتن تقریبا هم‌زمان با آغاز سومین سال جنگ اوکراین است.

به‌گفته منابع روس، پوتین در سال ۲۰۲۳ به‎طور علنی و محرمانه از طریق واسطه‌ها، از جمله به واسطه متحدان عرب مسکو در خاورمیانه و دیگر کشورها، سیگنال‌هایی به واشنگتن ارسال کرده که نشان می‌داد او آماده بررسی آتش‌بس در اوکراین است.

به‌گفته این منابع، پوتین پیشنهاد توقف درگیری در خطوط کنونی را ارائه کرده و تمایلی به واگذاری هیچ بخشی از خاک اوکراین را که تحت کنترل روسیه است، نداشته است؛ اما سیگنال ارسال‎شده چیزی را ارائه داد که برخی در کرملین آن را بهترین راه برای رسیدن به نوعی صلح دانسته‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ماه‌هاست که کنگره را برای تصویب کمک‌های بیشتر به اوکراین تحت فشار قرار داده، اما با مخالفت متحدان دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، می‌گوید که هرگز کنترل روسیه بر بخش‌های شرقی را نمی‌پذیرد.

او هرگونه تماس با روسیه را غیرقانونی اعلام کرده است.

شورای امنیت روسیه: اشتباهات مدیریتی آمریکا ممکن است به فاجعه جهانی منجر شود 

میخائیل پوپوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای، گفت: اشتباهاتی که ممکن است مدیریت آمریکا در بحبوحه شرایط سیاسی داخلی سخت و عصبی جاری در کشور مرتکب شود، ممکن است برای بقیه جهان هزینه زیادی داشته باشد و به یک فاجعه جهانی منجر شود.

وضعیت در آودیوکا بحرانی می‌شود

یک کارشناس نظامی و افسر سابق سرویس امنیت اوکراین، گفت: وضعیت در منطقه آودیوکا برای ارتش اوکراین به شدت بحرانی می‌شود و تصمیم برای اعزام نیرو‌های کمکی اوکراینی به آنجا ممکن است به معنای یک وظیفه کاملا سیاسی برای حفظ کنترل این منطقه به هر قیمتی باشد. 

پیش از این ایوان سکاچ، سخنگوی تیپ مکانیزه ۱۱۰ ارتش اوکراین اذعان کرده بود که در حال حاضر واحد او فاقد قدرت برای حفظ آودیوکا است.

وی همچنین گفت که برای اولین بار تعدادی از نظامیان این تیپ با اعزام نیرو‌های کمکی پس از تقریبا ۲ سال حضور در جنگ به‌طور کامل از خط مقدم خارج شدند. 

حمله شهپادی اوکراین به کشتی روسیه در کریمه

قایق‌های بدون سرنشین اوکراین (شهپاد) به یک کشتی بزرگ روسی در نزدیکی کریمه برخورد کرده و به آن آسیب رساندند.

الکسی هونچارنکو، قانونگذار اوکراینی گفت کشتی هدف قرار گرفته تزار کونیکوف نام داشته که در عملیات نظامی روسیه در گرجستان در سال ۲۰۰۸ شرکت داشت.

سیرسکی: جنگ باید با رسیدن اوکراین به مرز‌های خود پایان یابد

فرمانده ارشد ارتش اوکراین، گفت: جنگ کی‌یف با روسیه باید با تامین امنیت مرز‌های اوکراین پایان یابد و گزینه‌های دیگر در نظر گرفته نمی‌شوند.

الکساندر سیرسکی، گفت: این موضوع بر این واقعیت استوار است که ما باید به مرز‌های پیشین خود بازگردیم.

مقابله پدافند روسیه با حمله پهپادی اوکراین

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که شب گذشته ۹ پهپاد اوکراینی، ۲ فروند بر فراز منطقه بلگورود، یک فروند بر فراز منطقه وارونژ و ۶ پهپاد بر فراز دریای سیاه رهگیری و منهدم شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *