تحولات اوکراین|

مخالفت رئیس مجلس نمایندگان با کمک به اوکراین؛ فنلاند احیا روابط با روسیه را رد کرد

12:28 - 24 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۶۵۱
مخالفت رئیس مجلس نمایندگان با کمک به اوکراین؛ فنلاند احیا روابط با روسیه را رد کرد
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، می‎گوید که این نهاد تحت تسلط جمهوری‎خواهان طرح ارائه کمک‌های میلیاردی به اوکراین و دیگر طرف‌ها را حتی در صورت تصویب در سنا، بررسی نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - اظهارات مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تردید‌هایی را در مورد سرنوشت بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری از جمله کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

جانسون، می‎‏گوید که سنا با توجه‎نکردن به امنیت در مرز آمریکا و مکزیک شکست خورده است.

وی موضوع امنیت مرزی را مهم‌ترین مسئله کشورش توصیف کرد.

به گفته رئیس مجلس نمایندگان، وظیفه قانون تکمیلی امنیت ملی تامین امنیت مرز‌های آمریکا قبل از ارسال کمک‌های خارجی اضافی به سراسر جهان بود. این همان چیزی است که مردم آمریکا می‌خواهند و سزاوار آن هستند.

جانسون پیش‌تر گفته بود که نسخه قبلی این لایحه به‎محض رسیدن به مجلس نمایندگان متوقف خواهد شد، زیرا محدودیت‌هایی که برای مهاجرت اعمال می‌کند به اندازه کافی نیست.

هفته گذشته بیشتر جمهوری‌خواهان سنا به حذف یک لایحه دو حزبی که شامل جامع‌ترین اصلاحات مهاجرتی در سال‌های اخیر بود، در میان مخالفت دونالد ترامپ رای دادند.

پس از حذف مقررات مهاجرتی از این قانون، سنا به ریاست دموکرات‌ها روز گذشته با ۶۶ سناتور موافق رای داد تا بسته کمک‌های نظامی را به رای نهایی نزدیک کند. این رای‌گیری ممکن است روز چهارشنبه برگزار شود. 

اظهارات رئیس‌جمهور جدید فنلاند درباره روابط با روسیه

الکساندر استاب، رئیس‌جمهور منتخب فنلاند، گفت کشورش تا زمانی که روسیه به جنگ با اوکراین پایان ندهد، روابط در سطح بالا با مسکو را حفظ نخواهد کرد. 

روابط میان مسکو و هلسینکی پس از آغاز جنگ اوکراین فوریه ۲۰۲۲ به‌شدت تیره شده است. فنلاند در پی این جنگ به ناتو پیوسته است.

استاب با اشاه به اینکه ما در حال حاضر رابطه سیاسی با روسیه نداریم، اضافه کرد که روابط عملی روسیه و فنلاند، مانند تماس بین دیپلمات‌ها و سرویس‌های مرزی همچنان باقی مانده است.

وی می‎گوید: فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک بهبودی حاصل شود و دلیلش این است که تا زمانی که روسیه جنگ خود را متوقف نکند، نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم.

استاب، که پس از دور دوم رای‌گیری روز یکشنبه به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده فنلاند انتخاب شد، از اول مارس (۱۱ اسفند) مسئولیت خود را بر عهده خواهد گرفت. 

اوکراین پهپاد دوربرد تولید می‌کند

وزیر دیجیتال اوکراین، مدعی است اوکراین هزاران پهپاد دوربرد با قابلیت حمله عمیق به روسیه را در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد کرد. در حال حاضر در اوکراین بیش از ۱۰ شرکت سازنده پهپاد وجود دارد که محصولاتشان می‌توانند به مسکو و سن‌پترزبورگ برسند.

به ادعای وی، رده پهپاد‌های دوربرد انفجاری با برد ۳۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰ و هزار کیلومتر در حال رشد است. دو سال پیش، این دسته از پهپاد‌ها اصلا وجود نداشتند.

حمله موشکی و پهپادی روسیه به دنیپرو

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که روسیه با موشک و پهپاد به شهر دنیپرو در مرکز اوکراین حمله کرد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که این شهر با کمتر از یک میلیون نفر جمعیت مورد حمله موشکی و چهار گروه پهپاد از سمت جنوب، شرق و شمال قرار گرفت. 

اوکراین مدعی سرنگونی ۱۶ فروند از ۲۴ پهپاد شلیک‎شده از سوی روسیه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *