بخشودگی مالیاتی|

بخشودگی جرایم مالیاتی، پرونده مودیان خرد را می‌بندد؟

12:06 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۳۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
بخشودگی جرایم مالیاتی، پرونده مودیان خرد را می‌بندد؟
با ابلاغ بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت حداکثری بخشودگی جرایم قابل بخشش، بزودی پرونده مالیاتی مودیان کوچک و خرد نهایی و مختومه خواهد شد.

خبرگزاری میزان - با دستور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت حداکثری بخشودگی جرایم قابل بخشش، بزودی پرونده مالیاتی مودیان کوچک و خرد نهایی و مختومه خواهد شد.

سیدمحمد هادی سبحانیان؛ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای حل‌وفصل موضوعات و مشکلات مطرح شده در میز‌های خدمت مالیاتی از سوی مودیان طی بخشنامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور این موضوع را ابلاغ کرده است.

بر اساس این بخشنامه، به مدیران کل امور مالیاتی اختیار تام داده شده تا با استفاده حداکثری از ظرفیت بخشودگی جرایم قابل بخشش به استثنای موارد خاص و قانونی جهت نهایی کردن پرونده مالیاتی مودیان کوچک و خرد اقدام کنند.

در بند دیگری از این بخشنامه تاکید شده است: هر واریزی مشمول مالیات نیست و اگر اسناد و مدارک متقن در این زمینه وجود داشته باشد، در رسیدگی‌های مالیاتی پذیرفته شود.

متن بخشنامه:

اداره کل امور مالیاتی...

باسلام

باتوجه به موضوعات مطروحه توسط مودیان محترم مالیاتی در زمان برپایی میز خدمت، در بررسی‌ها و رسیدگی‌های ادارات کل امور مالیاتی و صدور آرای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، نسبت به رعایت موارد زیر تاکید می‌گردد:

۱-مدیران کل محترم امور مالیاتی در اجرای بخشنامه شماره ۲۰۰/۲۰۸۶۲/ص مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۹ موضوع تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش به استثنای موارد خاص و قانونی، از حداکثر ظرفیت بخشنامه علی‌الخصوص برای مودیان کوچک و خرد استفاده نموده، به نحوی که پرونده این‌گونه مودیان نهایی و مختومه شود.

۲-در رسیدگی‌ها و بررسی‌های گروه‌های رسیدگی و هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به پرونده‌های صاحبان مشاغل موضوع نامه شماره ۲۰۰/۲۵۹۱۹/د مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۱ و همچنین بنگاه‌های املاک در خصوص واریزی‌ها از طریق دستگاه‌های کارتخوان و یا سایر طرق به حساب‌های بانکی تجاری این اشخاص، مفاد بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۱۶ مورخ ۱۳۹۹/۱/۳۱ علی‌الخصوص قسمت اخیر بند‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین بند‌های ۱۸ و ۲۰ را مدنظر قرار داده و با ردیابی مبالغ واریزی و خروجی‌های حساب و زمان آن‌ها و یا مستندات، قرارداد‌ها و مبایعه‌نامه‌های ارائه شده حسب مورد و در نظر داشتن واقعیت امر و ماهیت فعالیت این‌گونه مودیان درآمد مشمول مالیات و مالیات متعقله را تعیین نماید.

با استفاده حداکثری از ظرفیت بخشودگی جرایم، بزودی پرونده مالیاتی مودیان خرد بسته می‌شود

انتهای پیام/

 


برچسب ها: قوانین و مقررات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *