رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسیدگی به مشکلات ۴۳۰ نفر از نمازگزاران سمنان در ایام دهه فجر

11:43 - 16 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۳۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رسیدگی به مشکلات ۴۳۰ نفر از نمازگزاران سمنان در ایام دهه فجر
رئیس کل دادگستری استان سمنان، معاونین و مسئولان قضایی مرکز استان همزمان با ایام دهه فجر با حضور در سه مسجد الزهرا (س)، امام جعفر صادق (ع) و صاحب الزمان (عج) مشکلات ۴۳۰ نفر از نمازگزاران را رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان - محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان که در مسجد الزهرا (س) حاضر شد، قبل از برگزاری میز خدمت در جمع نمازگزاران با تبریک ایّام الله دهه فجر گفت: مقام معظم رهبری در ۵ دیدار اخیر به کسب آمادگی بیشتر و به منصه ظهور رساندن حضور مردم در میدان حمایت عملی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با افزایش مشارکت در انتخابات اسفند ماه تاکید کرده است.

وی ادامه داد: همه اقشار مختلف جامعه که مخاطبانی دارند موظف هستند مردم را به انتخابات دعوت کنند؛ زیرا اگر دشمن احساس کند اعتماد مردم به کشور آسیب دیده است، جرأت ضربه زدن پیدا می‌کند و نباید کم و کاستی‌های موجود به یک بحران تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مولفه های؛ امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را برای انتخابات اخیر ترسیم کرده است کارگزاران نظام موظف اند علاوه بر افزایش سطح امنیت داخلی و خارجی کشور، مشکلات معیشتی و توسعه رفاه اقشار آسیب پذیر را همچنان مرتفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق رأی جایگاه ظهور و بروز اندیشه‌ها است و با انتخاب مسئول توانمند و کارآشنا، حلقه مدیران کارآمد برای اجرای تصمیمات راهگشای کشور به منظور برون رفت از مشکلات تکمیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در حاشیه برگزاری میز خدمت تصریح کرد: برنامه‌های مدونی از ابتدای سال به منظور حضور مرتب در بین مردم در اماکن و برای بازه‌های زمانی مختلف تدوین شده است و دستگاه قضایی استان به هر بهانه ای، مشتاقانه در جمع مردم حاضر شده تا اجابت کننده درخواست‌ها شود.

عبدالهی گفت: به همت مسئولان قضایی سراسر استان سمنان در ایّام الله دهه مبارک فجر نیز برنامه ملاقات‌های مردمی در حال برگزاری است و امشب نیز به صورت همزمان و متمرکز اینجانب به اتفاق معاونین، مسئولان قضایی مرکز استان و مدیران سازمان‌های تابعه در سه مسجد شهرستان سمنان در جمع بیش از ۴۳۰ نفر از نمازگزاران حاضر شده و مستمع درخواست‌های مراجعین بودیم.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برخی از درخواست‌ها گفت: مراجعین صرفاً درخواست‌های قضایی و حقوقی ندارند. عده‌ای گلایه از عملکرد برخی نهاد‌های اجرایی داشتند که مسائل علاوه بر ارجاع به مراجع صالح قانونی، به مسئولان ارشد استانی منتقل می‌شود. از جمله مسائل حقوقی و قضایی؛ می‌توان به درخواست اعمال ماده ۴۷۷، اعطای ارفاقات قانونی، تسریع در روند تصمیم گیری‌های قضایی، چالش‌های عدم دانش حقوقی مردم را عنوان کرد.

عبدالهی درخاتمه گفت: بنا به دستور رئیس قوه قضاییه در راستای جامه عمل پوشاندن به رسیدگی و رفع قانونی مشکلات و درخواست‌های مردم، حضور مسئولان قضایی به یک باور تبدیل شده است و این تکلیف کماکان و بلکه با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

همچنین دادستان مرکز استان در مسجد امام جعفر صادق (ع) و معاون حل اختلاف دادگستری استان در مسجد صاحب الزمان (عج) در جمع نمازگزاران به برشمردن مزایای حضور در انتخابات و حمایت مستمر از دستاورد‌های کشور تاکید داشته و این کشور را میراث جاویدان خون‌های پاک و رشادت‌های شهیدان این مرز و بوم دانستند که نباید مورد تعرض اجانب قرار گیرد.

گفتنی است در این ملاقات‌های مردمی ۲۱ مسئول قضایی با مراجعین به گفت‌وگو پرداختند و با ارشادات قانونی راهگشای مسائل مردم بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *