معاون اجتماعی دادگستری خوزستان: ایجاد سازش میان طرفین در اولویت کار دادگاه خانواده قرار دارد

9:07 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۲۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی دادگستری خوزستان: ایجاد سازش میان طرفین در اولویت کار دادگاه خانواده قرار دارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: اولویت اول در محاکم خانواده، رفع اختلاف و ایجاد سازش میان زوجین است و این اقدام در راستای تحکیم خانواده، حفظ روحیه فرزندان و تربیت صحیح نسل آینده در محیط صمیمی خانواده انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان - علیرضا باوی در نشست با حسن چراغی رئیس دادگاه خانواده اهواز، قضات، کارشناسان و مشاوران دادگاه خانواده که با هدف ارجاع متقاضیان طلاق یک طرفه به مصلحین آموزش دیده جهت سازش برگزار شد، اظهار داشت: در پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده اگر زوجین در هر زمان از روند رسیدگی به پرونده به صلح و سازش برسند، علاوه بر مختومه شدن یک یا چند پرونده در دادگستری، از اختلافات خانوادگی بعدی نیز پیشگیری می‌شود. 

وی با اشاره به این مورد که در کنار یک پرونده طلاق، معمولاً پرونده‌های پیرامونی متعددی از جمله مطالبه نفقه و مهریه، ملاقات فرزند و ... شکل می‌گیرد، گفت: توانمندسازی قضات و کارمندان شعب در بحث صلح و سازش، می‌تواند به کاهش این پرونده‌ها نیز کمک کند. 

باوی افزود:اولویت اول در محاکم خانواده، رفع اختلاف و ایجاد سازش میان زوجین است و این اقدام در راستای تحکیم خانواده، حفظ روحیه فرزندان و تربیت صحیح نسل آینده در محیط صمیمی خانواده انجام می‌شود.

در ادامه قضات و مشاورین خانواده به چالش‌های پرونده‌های حوزه خانواده از جمله تقاضای حکم رشد در سنین پایین جهت ازدواج، اخذ وام ازدواج یا طلاق‌های صوری اشاره کردند و خواستار ورود جدی‌تر محاکم خانواده به این دعاوی شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *