رئیس کل دادگستری استان اردبیل: بی طرفی عوامل اجرایی در انتخابات ضرورت دارد

17:12 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل: بی طرفی عوامل اجرایی در انتخابات ضرورت دارد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: انتخاب افراد بی طرف و توانمند در هیئت‌های اجرایی از مسائل مهم در برگزاری انتخابات سالم است که باید با نهایت دقت نظر این افراد انتخاب شوند.

خبرگزاری میزان - جلسه فوق العاده رئیس کل دادگستری استان اردبیل با دادستان مرکز استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه استان با محوریت انتخابات با دستور کار ارائه راهکار‌های اجرایی به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رأی و بررسی وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به ریاست حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری اردییل برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرداران مدافع حرم در حمله اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و مردمی بودن استوار است و انتخابات بهترین تجلی مراجعه نظام به رای و نظر مردم است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه و ضربه زدن به این دو پایه اند و در تلاشند تا با دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رای، مردمی بودن نظام اسلامی را به چالش بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب و مهیا کردن کلیه لوازم برگزاری انتخابات اذعان کرد: امنیت در طول برگزاری انتخابات خط قرمز تشکیلات قضایی استان بوده و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به شدت با برهم زنندگان امنیت روانی شهروندان مطابق قانون برخورد خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بی طرفی عوامل اجرایی در انتخابات افزود: انتخاب افراد بی طرف و توانمند در هیئت‌های اجرایی از مسائل مهم در برگزاری انتخابات سالم است که باید با نهایت دقت نظر این افراد انتخاب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه خاطر نشان کرد: اولاً نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کرده و ثانیاً زمینه لازم را برای استفاده از ظرفیت بالای آن برای ترغیب آحاد مردم شریف استان جهت شرکت در انتخابات، مهیا کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *