دادستان مرکز استان لرستان: با ترک فعل مدیران برخورد می‌شود

13:33 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان لرستان: با ترک فعل مدیران برخورد می‌شود
دادستان مرکز استان لرستان گفت: دادستان‌ها هرجا که با اهمال یا تفریط مسئولین و مدیران مواجه شدند بدون هرگونه اغماض با ترک وظایف مدیران، نسبت به اعلام جرم و تعقیب عاملین اقدام کنند.

خبرگزاری میزان_ جلسه کارگروه حقوق عامه در راستای اجرای برنامه های مندرج در سند تحول و تعالی قوه قضاییه با حضور دادستان های عمومی وانقلاب سراسر استان لرستان و معاونین دادستان مرکز استان تشکیل شد.

علی حسنوند دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در این جلسه با بیان اینکه صیانت از حقوق عامه بر اساس بند دوم از اصل ۱۵۶ یکی از وظایف قوه قضاییه است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه در مرحله عمل و اجرا این وظیفه بر عهده دادستان‌هاست و در همین راستا در طرح تحول و تعالی قوه قضاییه این موضوع به عنوان یک تکلیف بسیار مهم برای دادستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در استان لرستان مصادیق نقض و لزوم احیای حقوق عامه احصاء شده است که برخی از موارد دارای اولویت هستند و لازم است با نگاه ویژه‌ای از سوی دادستان‌ها پیگیری شوند.

حسنوند ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به رفع تصرف از اراضی ملی، موقوفات و آثار تاریخی، رفع مشکل واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، مدیریت منابع آبی استان، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان یادآور شد: لازم است دادستان‌های سراسر استان پیگیری‌ها و نظارت‌های لازم را درباره موارد یاد شده به عمل آورده و در صورتی که در هر مورد با اهمال یا تفریط مسئولین و مدیران مواجه شدند بدون هرگونه اغماض از باب مقابله با ترک وظایف مدیران نسبت به اعلام جرم و تعقیب عاملین اقدام کنند.

وی همچنین بر لزوم اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع در جرایم خشن در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *