رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان ایلام: دستگاه قضایی با خرید و فروش رای برخورد قاطع می‌کند

9:53 - 30 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۴۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان ایلام: دستگاه قضایی با خرید و فروش رای برخورد قاطع می‌کند
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: خرید و فروش رای از جمله آسیب‌های غیر قابل پذیرش انتخابات است که ضرورت دارد با توجیه و تذکر از آن پیشگیری شود و در صورت بروز دستگاه قضایی با این جرم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با دستور کار ارائه راهکار‌های اجرایی به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رأی و بررسی وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به ریاست عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء ستاد در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و مردمی بودن استوار است و انتخابات بهترین تجلی مراجعه نظام به رای و نظر مردم است.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه و ضربه زدن به این دو پایه اند و اکنون در تلاشند تا با دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رای مردمی بودن نظام اسلامی را به چالش بکشند.

علی‌محمدی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب و مهیا کردن کلیه لوازم برگزاری انتخابات اذعان کرد: از هم اکنون تمهیدات لازم در خصوص فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز از جمله خطوط ارتباطی، روشنایی، اطلاع رسانی شعب اخذ رای و سایر موارد مورد نیاز اندیشیده شود.

وی افزود: خرید و فروش رای از جمله آسیب‌های غیر قابل پذیرش انتخابات است که ضرورت دارد با توجیه و تذکر از آن پیشگیری شود و در صورت بروز دستگاه قضایی با این جرم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: پهنه شهر‌ها باید پهنه تشویق به مشارکت در انتخابات باشد و کلیه برنامه‌ها و رویکرد‌ها باید در راستای تشویق به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه خاطرنشان کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه پیشگیرانه و ارشادی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین بر استفاده از ظرفیت بسیج در برگزاری انتخابات، مقابله با تصرف اراضی ملی در روز رای گیری و جلوگیری از دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی و ... تاکید کرد.

در ادامه اعضای ستاد و مدیران ادارات و نهاد‌های مسئول نقطه نظرات خود را در خصوص ارائه راهکار‌های اجرایی به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رأی و وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات بیان کرده و تصمیمات لازم مصوب شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *